نخست وزیر سویدن حادثه آتش زدن قرآن را محکوم کرد

© AP Photo / Andreea AlexandruПремьер-министр Швеции Ульф Кристерссон прибывает на саммит ЕС-Западные Балканы (6 декабря 2022). Тиранa
Премьер-министр Швеции Ульф Кристерссон прибывает на саммит ЕС-Западные Балканы (6 декабря 2022). Тиранa - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.01.2023
عضو شوید
ابراز همدردی نخست وزیر سویدن با مسلمانانی که از حادثه آتش زدن قرآن رنجیده اند.
به گزارش اسپوتنیک، اولف کریسترسون نخست وزیر سویدن سوزاندن قرآن در جریان تجمع راست افراطی در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم را محکوم کرد و آن را اقدامی غیرقابل قبول توهین آمیز خواند، اما اشاره کرد که قانون نقض نشده است.
او در حساب توییتر خود نوشت: "آزادی بیان بخش اساسی دموکراسی است. اما آنچه قانونی است لزوماً قابل قبول نیست. سوزاندن کتاب هایی که برای بسیاری مقدس هستند، بی احترامی است. من می خواهم با همه مسلمانانی که از آنچه در استکهلم اتفاق افتاد آزرده خاطر شدند ابراز همدردی کنم."
نوردیک نیوز روز جمعه گزارش داد که راسموس پالودان، رهبر حزب راست افراطی دانمارک، معامله سخت، مجوز برگزاری تجمع قرآن سوزی در خارج از سفارت ترکیه در استکهلم را دریافت کرد. پالودان روز شنبه در ساعت 16:00 به وقت مسکو یک اکشن برگزار کرد.
کدام کشورها ارزان ترین مسکن را دارند؟  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.01.2023
واکنش تند مردم ترکیه به آتش زدن قرآن در سویدن
وزارت خارجه ترکیه گفت: سوزاندن قرآن در استکهلم نشان دهنده سطح اسلام هراسی، نژادپرستی و تبعیض در اروپا است. توبیاس بیلستروم وزیر امور خارجه سویدن در واکنش به این اظهارات آنکارا گفت که چنین تحریکاتی وحشتناک است، اما در سویدن آزادی بیان وجود دارد و خود دولت پادشاهی از باورهای اسلام هراسی حمایت نمی کند.
آتش زدن قرآن در سفارت ترکیه در استکهلم از سوی وزارت امور خارجه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از جمله وزارت خارجه عربستان، کویت و امارات محکوم شد.
خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه روز شنبه گفت که سفر پل جانسون وزیر دفاع سویدن به این کشور در 27 جنوری لغو شد، زیرا "دیگر منطقی نیست". رئیس وزارت دفاع سویدن قصد داشت در آنکارا درخواست استکهلم برای عضویت در ناتو را بررسی کند که ترکیه هنوز آن را تصویب نکرده است.
Глава Минобороны Швеции Пол Йонсон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.01.2023
ترکیه سفر وزیر دفاع سویدن را لغو کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала