واکنش تند مردم ترکیه به آتش زدن قرآن در سویدن

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر کدام کشورها ارزان ترین مسکن را دارند؟
کدام کشورها ارزان ترین مسکن را دارند؟  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.01.2023
عضو شوید
نشریه T24: ترکیه پرچم سوئد را در واکنش به تحریک قرآن در استکهلم به آتش کشید.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از T24، تظاهرات گسترده ای در مقابل سرکنسولگری سوئد در استانبول برگزار شد که طی آن فعالان ترک پرچم سوئد را با سرکشی به آتش کشیدند.
این نشریه می‌گوید: "بعد از آتش زدن پرچم ملی سوئد، شرکت‌کنندگان در راهپیمایی قرآن و نماز خواندند."
این اقدام پاسخی به اقدامات تحریک آمیز راسموس پالودان، سیاستمدار و وکیل راست افراطی دانمارکی، که ریاست حزب ضد اسلامی هارد کورس را نیز بر عهده دارد، بود. یک روز قبل، او در انظار عمومی یک نسخه از قرآن را در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم سوزاند. شایان ذکر است که این اولین بار نیست که یک سیاستمدار این کار را با کتاب مقدس برای مسلمانان انجام می دهد.
چاووش اغلو : همکاری روسیه و ترکیه در زمینه ی دفاعی گامی علیه ناتو نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.01.2023
چاووش اغلو: سوزاندن قرآن آزادی بیان نیست
به گزارش پورتال نوردیک نیوز، پالودان مجوز رسمی از مقامات برای برگزاری این تجمع دریافت کرد. وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد که سوزاندن قرآن نشان دهنده سطح اسلام هراسی، نژادپرستی و تبعیض در اروپا و همچنین در تضاد با تعهدات یادداشت سه جانبه سوئد برای پیوستن به ناتو است.
سوئد و فنلاند در 18 می 2022 در بحبوحه حوادث اوکراین تصمیم گرفتند به بلوک نظامی بپیوندند. درخواست آنها قبلاً توسط 28 کشور از 30 کشور عضو اتحادیه به جز مجارستان و ترکیه تأیید شده است.
آنکارا از استکهلم و هلسینکی می‌خواهد که حمایت از حزب کارگران کردستان را متوقف کنند و فعالانی را که در ترکیه درگیر تروریسم می‌دانند استرداد کنند. مقامات ترکیه بارها اعلام کرده اند که بدون تحقق این وعده ها، هیچ پیشرفتی در پذیرش کشورهای شمالی در ناتو حاصل نخواهد شد.
طالبان: آتش زدن قرآن وحشیگری است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала