گفتگوی امریکا و قطر درباره افغانستان

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел Катара Мухаммед Бен Абдель Рахман Бен Джасем Аль Тани на пресс-конференции
Министр иностранных дел Катара Мухаммед Бен Абдель Рахман Бен Джасем Аль Тани на пресс-конференции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.01.2023
عضو شوید
"آنتونی بلینکن" وزیر خارجه آمریکا و "محمد بن عبدالرحمان آل ثانی" همتای قطری‌اش در تماسی تلفنی درباره روابط دوجانبه و همچنین تحولات افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از تسنیم، وزارت خارجه قطر در اطلاعیه‌ای نوشت: در این تماس تلفنی، روابط دوجانبه بین دو کشور و شماری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه تحولات افغانستان و بحران روسیه و اوکراین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
اطلاعیه جزئیات بیشتری درباره محورهای گفتگوی طرفین درباره افغانستان منتشر نکرده است و وزارت خارجه آمریکا نیز در اطلاعیه‌ای جداگانه، تنها آورده که بلینکن در این تماس از حمایت‌های مداوم قطر در مسائل افغانستان تشکر کرده است.
پس از به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان و خروج آمریکا از این کشور، دولت قطر در توافقی بین دوحه و واشنگتن به عنوان حافظ منافع آمریکا در افغانستان تعیین شد.
پس از آن آمریکا و قطر همواره تماس‌های منظمی درباره افغانستان دارند و این چندمین گفتگوی تلفنی وزرای خارجه دو کشور درباره افغانستان طی ماه‌های اخیر است.
قطر وترکیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.01.2023
وزرای خارجه ترکیه و قطر درباره افغانستان صحبت کردند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала