ازبکستان صادرات برق به افغانستان را از سر می گیرد

© شرکت برشناتکمیل شدن لین برق 500 کیلوولت ترکمنستان و لین 220 کیلوولت تا مرز ترکمنستان
تکمیل شدن لین برق 500 کیلوولت ترکمنستان و لین 220 کیلوولت تا مرز ترکمنستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.01.2023
عضو شوید
وزارت انرژی ازبکستان: صادرات برق به افغانستان را از 25 جنوری از سر گرفته می شود.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی وزارت انرژی روز دوشنبه اعلام کرد که ازبکستان قصد دارد صادرات برق به افغانستان را از 25 جنوری که در 14 جنوری دلیل سرمای غیرعادی هوا و کمبود منابع انرژی در این جمهوری متوقف شده بود، از سر بگیرد.
پیش از این رسانه های افغانستان گزارش داده بودند که امیرخان متقی وزیر امور خارجه افغانستان از مقامات ازبکستان خواست تا بر اساس توافق نامه کابل و تاشکند به تامین برق پایبند باشند. به ویژه ساکنان پایتخت افغانستان در هفته های اخیر در یخبندان شدید با قطع برق مواجه شدند.
وزارت انرژی ازبکستان در پیامی در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: قرار است تامین برق ازبکستان به افغانستان از 25 جنوری از سر گرفته شود.
Вышки линии электропередачи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.01.2023
ازبکستان برق افغانستان را قطع کرد
این وزارتخانه تصریح کرد که از 14 جنوری به دلیل کاهش شدید دمای هوا در ازبکستان، تامین سوخت نیروگاه های حرارتی با مشکل مواجه شده است. در این گزارش آمده است: "برای تامین برق پایدار برای مصرف کنندگان ازبکستان، عرضه برق به افغانستان به طور موقت متوقف شد."
وزارت انرژی ازبکستان افزود: "به شرکت انرژی افغانستان در مورد این وضعیت فورس ماژور هشدار داده شد. برق تولید شده در ازبکستان برای مصرف داخلی صادر نمی شود."
در سال 2019، شبکه برق ملی ازبکستان با شرکت دا افغانستان برشنا شرکت (DABS) قراردادی را امضا کرد تا سالانه تا 6 میلیارد کیلووات ساعت برق برای یک شرکت افغانی به مدت ده سال به صورت "بگیر یا بپرداز" تامین کند.
تمدید قرارداد برق وارداتی از تاجیکستان برای یک سال دیگ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.01.2023
تمدید قرارداد برق وارداتی از تاجیکستان برای یک سال دیگر
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала