لوکاشنکو: مشکل پناهجویان افغانستانی و ایرانی برای بلاروس جدی است

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Белоруссии Александр Лукашенко на неформальном саммите руководителей государств - участников СНГ
Президент Белоруссии Александр Лукашенко на неформальном саммите руководителей государств - участников СНГ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.01.2023
عضو شوید
الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، مشکل باقی مانده با پناهجویان، از جمله پناهجویان از افغانستان و ایران را برای این جمهوری ضروری خواند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه SB. Belarus Today خبر می دهد که لوکاشنکا روز دوشنبه در هنگام تصویب تصمیم حفاظت از مرزهای دولتی توسط مرز گفت: "مردم از جنگ فرار می کنند. خوب، از اوکراین، اینها مردم ما هستند. اینجا هیچ مشکل خاصی وجود ندارد. اینجا هیچ مشکل خاصی وجود ندارد."
وی در عین حال تصریح کرد که تردد مردم از آسیا از جمله از کشورهایی مانند افغانستان و ایران متوقف نمی شود. لوکاشنکا گفت: "اما جریان مردم از شمال آسیا (افغانستان، ایران) متوقف نمی شود، ما آن را ثبت کردیم و حتی از جنوب، از خلیج فارس، مردم به اینجا می آیند. ما سوری ها را ضبط کردیم." رئیس جمهور از نهادهای مجاز خواست تا روشن کنند که چگونه جریان پناهجویان در حال تغییر است.
پرچم آلمان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.01.2023
آمار جدید از پناهجویان افغانستان در آلمان
لوکاشنکو همچنین از نمایندگان سازمان های مجری قانون پرسید که آیا سطح حمایت ارتش از مرزبانان در مرز با اوکراین کافی است؟ "ما این را پنهان نکردیم، ما نیروهای قابل توجهی را برای پشتیبانی از نیروهای مرزی از ارتش خود جذب کردیم. وضعیت در این زمینه چگونه است؟ آیا نیروها و وسایل کافی وجود دارد که ما برای تقویت مرزهای دولتی از جمله در جنوب بلاروس در جنوب بلاروس هدایت کنیم. مرز با اوکراین؟
رئیس جمهور گفت: "در آنجا [نزدیک مرز] پولیس نیز درگیر است، مقامات محلی و نیروهای مسلح، از آن‌ها حمایت می‌کنند، از هیچ چیزی امتناع نمی‌کنند و نیروهای مسلح".
الکساندر ولفوویچ، وزیر خارجه شورای امنیت، ویکتور خرنین وزیر دفاع، آناتولی لاپو رئیس کمیته مرزی دولتی و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بلاروس - معاون اول وزیر دفاع ویکتور گولویچ به این رویداد دعوت شده اند. رئیس جمهور یکی از موضوعات در دستور کار این جلسه را حمایت نیروهای مسلح از مرزبانان عنوان کرد.
صربستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.12.2022
دستگیری جنرال افغان در صربستان
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала