- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

آلمان به لهستان اجازه فرستادن تانک های لئوپارد به اوکراین را داد

© Photo / Public domainТанк Леопард AS1 на учениях в Австралии
Танк Леопард AS1 на учениях в Австралии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2023
عضو شوید
آلمان ممکن است به لهستان اجازه دهد، تا تانک های لئوپارد 2 را در آغاز روز چهارشنبه به کی یف بفرستد.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابعی اعلام کرد، انتظار می‌رود آلمان به لهستان اجازه دهد تا تانک های لئوپارد 2 ساخت آلمان را در روز چهارشنبه به اوکراین منتقل کند.
پیش از این یک نماینده دولت آلمان گفته بود، که آلمان درخواستی از لهستان برای تامین تانک های لئوپارد 2 برای اوکراین دریافت کرده است. این منبع افزود، که این سند به صورت فوری و طبق روال تعیین شده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
"ماریوش بلاشژاک"، وزیر دفاع لهستان نیز روز سه‌شنبه گفت که لهستان از آلمان برای انتقال لئوپارد 2 درخواست مجوز کرده است.
Флаги на здании Бундестага в Берлине, Германия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
واکنش بوندستاگ درباره درخواست لهستان برای فرستادن تانک به اوکراین
برای تامین تانک‌های ساخت آلمان به اوکراین، کشورها باید مجوز آلمان را برای رفع محدودیت‌های صادراتی دریافت کنند. رسانه های فنلند گزارش دادند، که افزون بر آلمان، لهستان و فنلند، اسپانیا، یونان و دانمارک نیز تانک های لئوپارد در اختیار دارند.
یادآوری می کنیم، که روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد، که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد، که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала