لوکاشنکو: ک‏یف پیشنهاد انعقاد پیمان عدم حمله را داده است

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Белоруссии Александр Лукашенко во время совместного заявления с президентом РФ Владимиром Путиным по итогам российско-белорусских переговоров
Президент Белоруссии Александр Лукашенко во время совместного заявления с президентом РФ Владимиром Путиным по итогам российско-белорусских переговоров - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2023
عضو شوید
از یک طرف، از ما می خواهند که تحت هیچ شرایطی با اوکراین جنگ نکنیم و از طرف دیگر، به آنها سلاح می دهند.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، کیف به مینسک پیشنهاد داد تا پیمان عدم تجاوز منعقد کند تا نیروهای بلاروس به اوکراین حرکت نکنند.
به گفته وی، غرب "برنامه های خود برای بلاروس را رها نکرده است" و در اوکراین به آموزش جنگجویان و افراط گرایان ادامه می دهند.
الکساندر لوکاشنکو در یکی سخنرانی ها خود در جلسه اجتماعی و سياسی گفت: "من نمی دانم دلیل این کار اوکراینی ها چی است. از یک طرف آنها از ما می خواهند که به هیچ وجه با اوکراین نجنگیم و نیروهای ما به آنجا حرکت نکنند. آنها امضای یک پیمان عدم تجاوز را پیشنهاد می کنند. و از سوی دیگر، مخلوط انفجاری تهیه می کند و مسلح می شوند.پولند، لیتوانی به طور کلی دیوانه هستند. چرا به آن نیاز دارند؟ واضح نیست."
Площадь Независимости в Киеве. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2023
تغییرات در مقامات دولتی اوکراین
یک روز قبل، لوکاشنکو خاطرنشان کرد که "گروهی از تشکیلات مسلح کشورهای همسایه اتحادیه اروپا و اوکراین" در نزدیکی سرحدات بلاروس متمرکز شده اند - حدود 23.5 هزار تن، که 17.2 هزار تن از آنها اوکراینی و 3.7 هزار تن از آنها پولندی هستند.
در دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در هفته جاری، او همچنین گفت که "همسایگان غربی در تلاش هستند تا از اوکراین علیه بلاروس استفاده کنند"، اما "تاکنون تحمل کرده و شکار تحریک ها نمی شود."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала