ایران: مسئله حقآبه هیرمند از طریق مجامع بین المللی پیگیری می شود

© Flickr / Blondinrikard Fröbergمعاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران دوشنبه وارد مسکو می شود
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران دوشنبه وارد مسکو می شود  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2023
عضو شوید
معاون اول رئیس جمهور ایران گفت: دولت سیزدهم با جدیت موضوع حقابه رودخانه هیرمند را از افغانستان و از طریق مجامع بین‌المللی تا حصول نتیجه پیگیری می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از ایرنا، محمد مخبر شامگاه سه‌شنبه در نشست سه ساعته با مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان با اشاره به برنامه‌های دولت سیزدهم در راستای توسعه، پیشرفت و آبادانی سیستان و بلوچستان، تاکید کرد و اظهارداشت: تمام تصمیمات اتخاذ شده در این سفر با توجه به تاکیدات رییس جمهور تا مرحله اجرا و نهایی شدن پیگیری می شود.
وی همچنین گزارشی از وضعیت کلی منابع آب استان و نقشه شهرها و مناطق دارای تنش آبی، حجم آب فعلی سدهای مخزنی استان، چگونگی تامین آب آشامیدنی شهر زاهدان و مخازن چاه نیمه ها و اقدامات انجام شده در زمینه حقابه هیرمند ارائه کرد.
 گروکشی تازه طالبان، حقآبه برابر به رسمیت شناخته شدن
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2022
گروکشی تازه طالبان، حقآبه برابر به رسمیت شناخته شدن
نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست دغدغه ها، راهکارها و مشکلات این استان از قبیل تبعات خشکی رود هیرمند، راهکارهای اشتغالزایی در استان، مشکلات آب و انرژی، لزوم اختصاص سهمیه های جدید سوخت به مردم، راهکارهای مقابله با قاچاق سوخت، پیگیری دریافت حقابه هیرمند و بهسازی و نوسازی جاده های استان سیستان و بلوچستان را مطرح کردند.
امیر خان متقی و حسن کاظمی قمی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.01.2023
متقی: مشکل حقآبه ایران با افزایش بارندگی حل می شود
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала