کلوپ ویدیو

دیده شدن تانک های لئوپارد در نزدیکی هلسینکی

© AFP 2023 / PATRIK STOLLARZLeopard 2 немецкий основной танк
Leopard 2 немецкий основной танк - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2023
عضو شوید
وزارت دفاع فنلند اعلام کرد، که تانک های لئوپارد را برای تمرین به منطقه هلسینکی منتقل کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، سه سکوی بار خودرو با تانک لئوپارد در جاده منطقه پایتخت فنلند مشاهده شد که ویدئوی مربوطه در شبکه های اجتماعی منتشر شد.
بر پایه داده ها، نیروهای دفاعی فنلند، دیدگاه های کاربران انترنت مبنی بر آماده شدن تانک ها برای ارسال به اوکراین را رد کردند. ارتش فنلند توضیح داد، که این تانک ها برای رزمایش در جنوب کشور در منطقه شهر هانکو فرستاده شده اند.
مری لپنن، سخنگوی ارتش به ایلتا لهتی گفت: "در مسیر هانکو رزمایش مشترک نیروهای زمینی و دریایی در حال انجام است. ابتدا یگان هایی از شاخه های مختلف نیروهای مسلح در حال آماده سازی هستند. این یک نوع رزمایش است که در این موقع از سال برگزار می شود که با خودروهای زرهی همراه است و به همین دلیل به اینجا به این منطقه منتقل شده اند".
میکو ساوولا، وزیر دفاع فنلند روز چهارشنبه بدون اشاره به جزئیات گفت: فنلند در همکاری بین‌المللی برای انتقال تانک‌های لئوپارد به اوکراین شرکت خواهد کرد.
روز چهارشنبه دولت آلمان اعلام کرد، که تصمیم دارد تانک های لئوپارد 2 آلمان را به اوکراین منتقل کند، آلمان در نظر دارد دو گردان/کندک تانک تشکیل دهد که در مرحله اول یک گروه از 14 دستگاه تانک A6 لئوپارد 2 از ذخایر بوند بوندسور تهیه می شود. افزون بر این، آموزش نظامیان اوکراینی در آلمان به زودی سازماندهی خواهد شد.
یادآوری می کنیم، که روسیه پیش از این به دلیل فرستادن جنگ افزارها به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد، که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد، که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала