زلنسکی پیشروی قوای روسیه در شرق اوکراین را تائید کرد

رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی
رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2023
عضو شوید
رئیس جمهور اوکراین به موفقیت های قوای مسلح فدراسیون روسیه در دونباس اعتراف کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین طی مصاحبه با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز بریتانیا گفت: "روس ها در شرق پیشروی دارند."
در اوایل آن روز، مشخص شد که قوای روسی در حومه ووهلدار مستقر شده و در آنجا با قوای مسلح اوکراین به نبرد ادامه میدهند. به گفته ایگور کیماکوفسکی، مشاور سرپرست جمهوری خلق دونتسک، دشمن در حال تلاش برای حمله متقابل است، اما نیروهای توپچی روسیه در منطقه عملیات دارد.
Президент Украины Владимир Зеленский - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.01.2023
زلنسکی: عرضه تانک های غربی وضعیت را تغییر نخواهد داد
بعداً روز پنجشنبه، یان گاگین، مشاور سرپرست جمهوری خلق دانتسک، گفت که نیروهای مسلح روسیه کنترل شاهراه منتهی از پوکروفسکی به وولدار را تحت کنترل دارند.
در 25 جنوری، فیلمی از مواضع تیراندازی اوکراینی در نزدیکی ووهلدار منتشر شد. این ویدئو نشان می‌دهد که قوای روسیه در حال رانندگی از کنار میدانی خالی که قبلاً دشمن در آن مستقر شده بود، می‌گذرد و توده‌ای از دود در فاصله دور قابل مشاهده است.
در همان روز، سرپرست موقت DPR، دینس پوشیلین، روز چهارشنبه گفت که Wagner PMC نیز در Artemovsk (نام اوکراینی Bakhmut است) در حال پیشروی است.
پیش از این، در 24 جنوری، الکساندر اسلادکوف خبرنگار نظامی، از حمله فعال اردوی روسیه در جهت آرتموفسک و آودیف خبر داد. وی همچنین خاطرنشان کرد که پیشرفت های در مسیر اوگلدار، کراسنوگروفکا، نوومیخایلوفکا، کوراخوف و آرتموفسک ادامه دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала