- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

نیروهای مسلح اوکراین زمان برای یادگیری جنگیدن بر پایه ای استانداردهای ناتو را ندارند

CC BY 2.0 / Ministry of Defense of Ukraine / Vadim Kovalov / War UkraineУкраинские военные на линии разграничения в Донбассе
Украинские военные на линии разграничения в Донбассе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.01.2023
عضو شوید
یک جنرال لیتوانیایی گفت، که نیروهای مسلح اوکراین زمانی برای یادگیری نحوه جنگیدن بر پایه ای استانداردهای ناتو ندارند.
به گزارش اسپوتنیک، جنرال والدماراس روپسیس، فرمانده ارتش لیتوانیا روز جمعه گفت، که سربازان اوکراینی زمان لازم برای یادگیری نحوه جنگیدن بر اساس استانداردهای ناتو را ندارند، آنها همانطور که مشخص است می جنگند.
روپسیس گفت: "اوکراین وقت ندارد یک سکوی شلیک مشترک بسازد و سکوهای انواع سلاح ها را با هم ترکیب کند و برای ما کسانی که سبک جنگ ناتو را مطالعه کرده ایم آشنا کند. البته آنها اکنون کمی متفاوت می جنگند. همانطور که می توانند. به خودی خود واضح است که اکنون زمان آن نیست که یاد بگیریم، آنطوری که ناتو خواسته است بجنگیم".
Военнослужащие ВСУ на востоке Украины - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.01.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
تشکیل واحدهای جدید در نیروهای مسلح اوکراین
روپسیس در پاسخ به این پرسش که ارتش اوکراین چه زمانی می‌تواند از تانک‌هایی که کشورهای غربی در اختیار آنها قرار می‌دهند استفاده کند، پاسخ داد، که این پرسش "نه روزها و نه هفته‌ها" است. من نمی گویم که این موضوع چند ماه است، اما تمرینات قطعا بیش از یک یا پنج هفته طول می کشد.
به گفته فرمانده لیتوانیایی، کارایی تانک ها جدا از انواع دیگر سلاح ها حاصل نخواهد شد.
روپسیس گفت: "یک تانک در میدان نبرد می‌تواند یک واحد کمکی باشد، تنها در صورتی که در سیستم‌های جنگی یا تسلیحاتی مرتبط با توپخانه، نظارت، سامانه‌های شناسایی، وسایل نقلیه بدون سرنشین، هلیکوپترها، سلاح‌های ضدتانک ادغام شود".
دولت آلمان پیش از این اعلام کرده بود، که تصمیم دارد تانک های لئوپارد 2 آلمان را به اوکراین منتقل کند.آلمان قصد دارد دو گردان تانک تشکیل دهد. در مرحله اول، آنها قصد دارند 14 دستگاه لئوپارد 2 نوع A6 را از سهام بوندسوهر تهیه کنند.
پیش از این، رهبری لهستان اعلام کرده بود، که آماده است تا 14 تانک لئوپارد 2 را به عنوان بخشی از یک ائتلاف بین المللی به اوکراین منتقل کند. پیش از آن این کشور حدود 250 تانک تی-72 را به اوکراین منتقل کرده بود.
جو بایدن، رئیس جمهور امریکا نیز اعلام کرد، که دولت او 31 تانک M1 آبرامز ساخت امریکا را در اختیار اوکراین قرار می دهد.
یادآوری می کنیم، که روسیه پیش از این به دلیل ارسال جنگ افزارها به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که حاوی جنگ افزار برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد، که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد، که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала