اشتراخه: عرضه تانک های لئوپارد-2 به اوکراین شهروندان آلمان را شوکه کرد است

© AP Photo / Michael GruberВице-канцлер Австрии Хайнц-Кристиан Штрахе
Вице-канцлер Австрии Хайнц-Кристиан Штрахе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.01.2023
عضو شوید
معاون سابق صدراعظم اتریش گفت: روسیه ممکن است تامین تانک های لئوپارد-2 به اوکراین را اقدام خصومت آمیز تلقی نماید.
به گزارش اسپوتنیک، معاون سابق صدراعظم اتریش، هاینز کریستین اشتراخه در مورد تصمیم آلمان برای تامین تانک های لئوپارد-2 به اوکراین اظهار نظر کرد.
اشتراخه تاکید کرد: اکثر شهروندان آلمانی واقعاً از اینکه دولت فدرال آلمان به رهبری صدراعظم شولز و وزیر خارجه آنالنا بوربوک از حزب سبزها با تامین سلاح و تانک از آلمان موافقت کرده است، شوکه شده اند.
وی در سخنانی درباره تصمیم دولت فدرال آلمان خاطرنشان کرد که دو حزب ائتلافی (حزب سوسیال دموکرات و سبزها) و نمایندگان آنها قاطعانه عرضه سلاح به مناطق جنگی را قبل از انتخابات گذشته رد کردند.
دولت آلمان به جای ترویج جبهه گسترده ابتکار صلح و مذاکرات صلح، خود را در این مورد به عنوان حامی تشدید بیشتر جنگ قرار می دهد که از سوی بسیاری از شهروندان به عنوان "کمک جنگ" تلقی می شود و باعث نگرانی شدید شده است."
ترامپ وبلاگ شخصی خود در وب سایتش را برای همیشه بست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.01.2023
کرملین؛ ترامپ مورد اوکراین "‎از حقیقت دور نیست"
از دیدگاه اشتراخه، روسیه به عنوان جانشین قانونی اتحاد جماهیر شوروی می‌توانست تصمیم دولت جمهوری فدرال آلمان را به عنوان اقدام یک خصومت آمیز "مشخص کرده" و تلقی کند.
به گفته معاون سابق صدراعظم، این "یک تحول بسیار خطرناک از رویدادهایی است که می تواند منجر به تشدید وضعیت نظامی در اوکراین شود." همچنین پتانشیل گسترش جنگ در اروپا را دارد.
در ارتباط با تامین تانک به اوکراین، این سیاستمدار خواستار "در نهایت ایجاد یک جنبش قوی آلمانی، بین المللی و فراحزبی برای صلح" شد که در حال شکل گیری است و فعال خواهد شد.
اشتراخه در پایان گفت: "ما فقط می‌توانیم به جنون جنگ پایان دهیم و از گسترش درگیری توسط مذاکرات صلح‌آمیز جلوگیری کنیم."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала