امریکا به دنبال دسترسی به تیتانیوم اوکراین است

© Photo / Public domain / Yvonne NajeraАмериканские военнослужащие на аэродроме Мальмсхайм, Германия
Американские военнослужащие на аэродроме Мальмсхайм, Германия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.01.2023
عضو شوید
نیوزویک: آمریکا در نظر دارد برای صنایع نظامی خود تیتانیوم از اوکراین دریافت کند.
ه گزارش اسپوتنیک، مجله نیوزویک گزارش داد که ایالات متحده انتظار دارد از اوکراین تیتانیوم مورد نیاز در صنعت نظامی خود را دریافت کند.
به نقل از این منبع گفته شده است: "ما در مورد توانایی خود برای تولید هواپیماهای بیشتر صحبت می کنیم، ما در مورد توانایی خود در تولید مهمات صحبت می کنیم، همه اینها به تیتانیوم بستگی دارد و ما به خود اجازه داده ایم در این موارد به تامین کنندگان خارجی روی بیاوریم. روسیه قبلا یکی از کشورهایی بود که تامین کنندگان اصلی تیتانیوم بود."
خاطرنشان می شود که ایالات و متحدان آنها "تلاش هایی برای شناسایی، توسعه و استفاده از ذخایر عظیم" تیتانیوم در اوکراین انجام می دهند. نویسنده افزود که در صورت پیروزی "اوکراین"، ایالات متحده و متحدانش قادر خواهند بود "کانال جدید استخراج تیتانیوم" ایجاد کنند. یک منبع ناشناس به این مجله گفت که برای صنایع دفاعی در آمریکا، تیتانیوم یک "نقطه ضعف کلیدی" است.
این مجله یادآور می شود که لایحه هزینه های دفاعی سال گذشته به وزارت امور خارجه دستور داده بود تا "امکان استفاده از منابع تیتانیوم از اوکراین را به عنوان جایگزینی بالقوه برای منابع چینی و روسی" بررسی کند.
Les USA suspendent les vols des chasseurs F-35 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.01.2023
گروهی از نظامیان در امریکا پنهانی برای انتقال جنگنده ها به اوکراین لابی می کنند
یک مقام کنگره که نامش فاش نشده است به این نشریه گفت که ذخایر قابل توجه مواد معدنی خاکی کمیاب اوکراین می تواند جایگزینی "واقعا جذاب" باشد.
همچنین خاطرنشان می شود که ایالات متحده برای ساخت سلاح هایی که به مهار پکن کمک می کند به تیتانیوم نیاز دارد.
منبع مجله توضیح داد: "من فکر می کنم متأسفانه چینی ها درک بسیار خوبی از پایگاه صنعتی نظامی ایالات متحده و آسیب پذیری های آن دارند."
روسیه از 24 فبروری عملیات ویژه نظامی در اوکراین را آغاز کرده است. ولادیمیر پوتین وظیفه آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد زورگویی و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" نامیده است. به گفته رئیس جمهور، هدف نهایی این عملیات، آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت خود روسیه را تضمین کند. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در پیام تبریک سال نو میلادی، پیروزی نیروهای مسلح روسیه را اجتناب ناپذیر دانست.
Здание министерства финансов США в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2023
تحریم های جدید امریکا بر روسیه

فشار تحریم

پس از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، غرب فشارهای تحریمی بر مسکو را تشدید کرد که منجر به افزایش قیمت برق، سوخت و مواد غذایی در اروپا و آمریکا شد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته است که سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است و این محدودیت ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی آمریکا و متحدانش بدتر کردن زندگی میلیون ها نفر است.
موقعیت بزرگترین تولید کننده تیتانیوم در جهان توسط شرکت روسی VSMPO-Avisma اشغال شده است که از جمله شرکای آن می توان به بوئینگ، ایرباس، امبرائر، رولز رویس، موتورهای هواپیمای سافران اشاره کرد. بر اساس برآوردهای فوریه فینام برای ریانووستی، VSMPO-Avisma تا 30 درصد از ذخایر تیتانیوم صنعت هوافضای جهانی را تأمین می‌کند که شامل 40 درصد نیاز تیتانیوم بوئینگ و 60 درصد از ایرباس می‌شود. گیوم فاوری، مدیرعامل ایرباس در ماه آگوست در وال استریت ژورنال نوشت که اگر VSMPO-Avisma تامین فلز برای صنعت جهانی هوافضا را متوقف کند، "پایان تاریخ خواهد بود."
Surface-to-air Stinger missiles and launchers. File photo  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.11.2022
موشک استینگر با نسخه ویرانگرتر ساخته شد
در جولای سال گذشته، روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که اتحادیه اروپا پیشنهاد اعمال تحریم علیه PJSC VSMPO-Avisma روسیه را به دلیل مخالفت فرانسه و برخی دیگر از کشورها مسدود کرده است. آنها نگرانند که روسیه صادرات تیتانیوم به اتحادیه اروپا را متوقف کند. خاطرنشان می شود که این شرکت قرار بود در بسته هفتم تحریم ها علیه مسکو قرار گیرد.
پیش از این روزنامه وال استریت ژورنال نیز نوشته بود که آمریکا از تسلط چین و روسیه در بازار تیتانیوم می ترسد و می خواهد فلز اوکراینی را جایگزین عرضه آنها کند. و در ماه جولای، اطلاعاتی در پایگاه داده لابی سنای ایالات متحده ظاهر شد مبنی بر اینکه شرکت اوکراینی Velta، که مواد خام تیتانیوم را توسعه می دهد، برای ترویج ایده کاهش وابستگی ایالات متحده به تامین تیتانیوم از روسیه، به مشاوره Yorktown Solutions مراجعه کرد. ولتا دو درصد از بازار جهانی تیتانیوم را به خود اختصاص داده است.
Pentagon Press Secretary Rear Admiral John Kirby  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.04.2022
پنتاگون: پهپاد، و استینگر در راس تسلیحات ارسالی به اوکراین است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала