بالاخره زنان افغانستان در جامعه طالبان کار خواهند کرد

© Twitter account of GMICafghanistanعبدالغنی برادر
عبدالغنی برادر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.01.2023
عضو شوید
طالبان به سازمان ملل اطمینان داد که جایی کار برای زنان ایجاد خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، مارتین گریفیتس، معاون سر منشی سازمان ملل در جلسه توجیهی گفت که طالبان طی نشست های اخیر با نمایندگان سازمان جهانی اطمینان دادند که "زنان جایی برای کار در جامعه پیدا خواهند کرد".
پیش از این، طالبان به تمام سازمان های غیردولتی محلی و بین المللی در افغانستان دستور داده بود که فعالیت کارمندان زن را متوقف کنند. در همین راستا، هفته گذشته یک هیئت سازمان ملل متحد به شمول گریفیث از کابل دیدن کرد. به گفته وی، اعضای سازمان ملل با 9 نماینده جنبش از جمله وزیر امور خارجه، وزیر اقتصاد، معاونین صدراعظم و وزیر داخله دیدار کردند.
Спецпредставитель генсека ООН по Йемену Мартин Гриффитс в Москве  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2023
مارتین گریفیتس: اگر بانوان به کار بر نگردانده نشوند ما قادر به فعالیت نخواهیم بود
گریفیث گفت: "ما با حلقه وسیعی از رهبران طالبان ملاقات کردیم. آنها دائماً به ما گفته‌اند که جایی برای کار زنان در جامعه وجود خواهد داشت. و این مهم است. ما خواهیم دید که آیا این امر محقق خواهد شد".
به گفته وی، اعضای سازمان ملل نسبت به رفع ممنوعیت کار زنان در سازمان های غیردولتی ابراز امیدواری کردند. همزمان، همانطور که گریفیتس اشاره کرد، چنین ممنوعیت بر انجام عملیات های بشردوستانه تأثیر می گذارد.
بر اساس گزارش یونیسف، امسال در افغانستان حدود 6 میلیون نفر در آستانه گرسنگی قرار دارند، پیش بینی می شود که 875000 کودک از سوء تغذیه رنج خواهند برد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала