تایید بودجه ای سال مالی ۱۴۰۲ از سوی کابینه ای گروه طالبان

© Photo / Twitter account of ارگ - ARGملا محمد حسن اخند
ملا محمد حسن اخند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2023
عضو شوید
نشست کابینه ای گروه طالبان سند بودجه سال مالی ۱۴۰۲ را تائید کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از باختر، نشست کابینه گروه طالبان، سند بودجه سال مالی ۱۴۰۲ را تائید و وزارت مالیه اش را بخاطرانجام اقدامات لازم موظف کرد.
بر پایه معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست عمومی اداره امور گروه طالبان؛ این نشست که به ریاست ملا محمد حسن آخند رئیس الوزرا گروه طالبان برگزار شد، در آن پیشنهادات هیئت موظف از سوی ریاست الوزرا در مورد انسجام بهتر امور و حل مشکلات ریاست عمومی پاسپورت مورد تائید قرار گرفت.
وزارت مالیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.01.2023
بودجه سال ۱۴۰۲ از درآمد های داخلی تدوین خواهد شد

هم‌چنان در نشست کابینه طالبان، کمیسیون حل مشکلات ترانسپورتی به ریاست قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد این گروه موظف شده است که به اشتراک مسئولان بلند رتبه وزارت‌های دفاع ملی و امور داخله و ریاست عمومی استخبارات این گروه درباره تطبیق طرح کنترل و تنظیم امور ترانسپورتی تصویب شده طی بند (۲) مصوبه شماره (۳۹) مورخ ۱۴۴۳/۱۱/۲۸ هـ.ق مطابق ۱۴۰۱/۴/۶ کابینه گروه طالبان، به منظور تنظیم امور ترانسپورتی ارزیابی دقیق نموده، موارد مشکلات موجود فرا راه تطبیق آن را مشخص، راه های حل را دریافت و غرض تصمیم گیری به جلسه کابینه ارائه کند.
همین‌گونه در این نشست کابینه گروه طالبان، به کمیسیون حل مشکلات موجود در قسمت استرداد زمین‌های غصب شده وظیفه سپرده شده است که به همکاری هیئت تخنیکی کمیسیون یاد شده در ولایتها، به منظور استرداد زمین های غصب شده و حل مشکلات سفر کند و به وزارت معادن و پترولیم نیز وظیفه سپرده شده است که قرارداد قبلی پروژه سمنت جبل السراج را فسخ کند.
یادآوری می کنیم، که بودجه‌ی سال مالی ۱۴۰۱ گروه طالبان ۲۳۱ میلیارد افغانی تعیین شده بود، که از این مقدار حدود ۲۰۳ میلیارد افغانی آن بودجه عادی و ۲۷,۹ میلیارد افغانی آن بودجه انکشافی بوده است. گروه طالبان گفته بود، که تمام بودجه از عواید داخلی طالبان تامین شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала