چگونگی وضع قاچاق مواد مخدر افغانستان در خارج

© Facebook Ministry of Interior Affairs, Afghanistanکشف یک محموله بزرگ مواد مخدر در بدخشان
کشف یک محموله بزرگ مواد مخدر در بدخشان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2023
عضو شوید
پولیس استرالیا: از زمانی که طالبان قدرت را به دست گرفتند، قاچاق مواد مخدر در استرالیا افزایش یافته است.
به گزارش اسپوتنیک، بعد از به قدرت رسیدن طالبان، وضع تولید مواد مخدر افغانستان به مراتب کاهش یافته و قاچاق وسیع آن از طریق طیارات و ترانسپورت های ثقیل غیر ممکن شده است.
طالبان اعلام نمودند که با قاچاق مواد مخدر خاتمه داده اند. روی این موضوع احمد شاه کارشناس جنایی به اسپوتنیک گفت که قبل از به قدرت رسیدن دور دوم طالبان، افغانستان 5 میلیون محتاط مواد مخدر داشت که مواد مخدر اساسی معتادین، کریستال بود که یکی از قیمت ترین مواد مخدر در جهان می باشد و در سطر دوم متامفتامین "شیشه" قرار دارد که هر دو مانند پودر است.
Сотрудники полиции Парагвая у изъятой партии кокаина весом в 2,3 тонны, готовившейся для отправки в Израиль - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2023
کشف مواد مخدر به ارزش 500 میلیون دالر
وی گفت که پیش از رسیدن به قدرت طالبان، 70 فیصد تولیدات مواد مخدر افغانستان توسط طیارات نظامی خارجی از افغانستان به میدان های نظامی امریکا درکشورهای عربی خلیج فارس انتقال و از آنجا به امریکا، اورپا و حتی به آسترالیا قاچاق می شد.
احمد شاه گفت که اقلیم افعانستان نتها برای تولید مواد مخدر چون متامفتامین، بلکه به انواع دیگری مواد مخدر چون تریاک، هروئین و غیره بسیار مساعد است. به همین علت کیفیت عالی دارد و ارزش آن زیاد است.
وی تاکید کرد که بعد از به قدرت رسیدن طالبان، وضع تولید مواد مخدر افغانستان به مراتب کاهش یافته و قاچاق وسیع آن از طریق طیارات و ترانسپورت های ثقیل غیر ممکن شده است. اما در نواحی جنوب شرق افغانستان مانند ولایت جلال آباد، پکتیا، پکتیکا، نیمروز، هلمند، قندهار و چندین ولایت دیگر محرمانه مواد مخدر متامفتامین "شیشه" تولید و به خارج انتقال می گردد. قیمت این مواد مخدر به کیفیت آن ارتباط می گیرد. قیمت متامفتامین با کیفیت بالا 17000 دالر و با کمترین کیفیت 7000 دالر فی کیلو گرام ارزش دارد.
پاکسازی 200 جریب زمین از وجود کشت کوکنار در دو ولایت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2023
پوتین: قاچاق مواد مخدر در افغانستان رو به افزایش است
اسبق جنرال وزارت داخله در مبارزه با مواد مخدر که نخواست اسم‌اش علنی گردد، گفت که قاچاق مواد مخدر افغانستان از طریق کشور های عربی و یا طیارات نظامی امریکای یا کشورهای دیگر نه، بلکه از طریق بحری صورت می گرفت. معمولاً از طریق بندر های بحری پاکستان، هند، اندونیزیا همچنان از طریق بندر بحری ترکیه و گاهی هم از طریق بندر های بحری ایران مواد مخدر به اروپا، استرالیا، کانادا و ایالات متحده قاچاق میشد.
یکی از راه های راحت برای قاچاقبران مواد مخدر، صادرات قالین، پوست حیوان، قالینچه و غیره تولیدات افغانستان بود که مواد مخدر را در لابلای آنها فرش می کردند و به اروپا، آسترالیا و امریکا انتقال میدادند. با گذشت زمان این مسیر نیز مسدود گردید. سپس قاچاق مواد مخدر از طریق کشتی های تجارتی و ترانسپورتی شروع شد. آنگاه ماهرانه و مخفی مواد مخدر را در حلقه های نجات کشتی ها، واسکت های نجاتی و به اشکال مختلف در داخل کشتی جابجا می کردند و به اروپا و سایر کشور ها انتقال میداند. حالا این مسیر نیز برای افغانها مسدود شده است.
گفته شده است که حالا نقش قاچاقبر بین المللی را پاکستان ایفا میکند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала