لاوروف و آل نهیان وزیر خارجه امارات در کیپ تاون دیدار کردند

© Sputnik
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2023
عضو شوید
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و محمد بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در کیپ تاون دیدار کردند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از کانال تلگرامی وزارت خارجه روسیه، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و محمد بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در کیپ تاون دیدار کردند.
پیش از این، ماکسیم رشتنیکوف، وزیر توسعه اقتصادی روسیه گفته بود که اتحادیه اقتصادی اوراسیا در حال مذاکره با امارات و اندونزی درباره مناطق آزاد تجاری است.
در جریان اجلاس سران بریکس که در کیپ تاون در افریقای جنوبی برگزارشد، مقامات ارشد کشورهای عربستان سعودی و ایران در روز جمعه در حال مذاکره در مورد پیوندهای نزدیکتر با بلوک بریکس از اقتصادهای نوظهور بزرگ بودند، زیرا این بلوک برای تعمیق روابط و موقعیت خود به عنوان وزنه تعادلی در برابر غرب تشکیل جلسه داد.
بریکس که اکنون متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است، در حال بررسی گسترش عضویت خود است و تعداد فزاینده ای از کشورها، عمدتا از جنوب جهانی، برای پیوستن به آن ابراز علاقه کرده اند.
نالدی پاندور، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی میزبان، در سخنانی که افتتاحیه گفتگوهای روز جمعه بود، از این اتحادیه به عنوان قهرمان جهان در حال توسعه صحبت کرد که به گفته او در طول همه گیری کووید-19 توسط دولت های ثروتمند و نهادهای جهانی رها شد.
پاندور گفت: "جهان در همکاری دچار تزلزل شده است. کشورهای توسعه یافته هرگز به تعهدات خود در قبال کشورهای در حال توسعه عمل نکرده اند و تلاش می کنند تمام مسئولیت ها را به جهان جنوب منتقل کنند."
لاوروف: روسیه آماده عرضه محصولات نظامی به موزامبیک است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2023
لاوروف: روسیه آماده عرضه محصولات نظامی به موزامبیک است
طی یک برنامه رسمی ایران، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، کوبا، جمهوری دموکراتیک کنگو، کومور، گابن و قزاقستان همگی نمایندگانی را برای مذاکرات موسوم به "دوستان بریکس" به کیپ تاون فرستادند.
مصر، آرژانتین، بنگلادش، گینه بیسائو و اندونزی به صورت مجازی شرکت کردند.
چین، عضو سنگین وزن بریکس، سال گذشته اعلام کرد که می خواهد این بلوک فرآیندی را برای پذیرش اعضای جدید آغاز کند. و سایر اعضا به کشورهایی اشاره کرده اند که دوست دارند به باشگاه بپیوندند.
با این حال، مقامات روز پنجشنبه گفتند هنوز کار برای انجام دادن وجود دارد و به نظر می رسد که باید با دقت پیش برود.
مائورو ویرا، وزیر امور خارجه برزیل گفت: "بریکس یک تاریخ موفقیت است. این گروه همچنین یک برند و دارایی است، بنابراین ما باید از آن مراقبت کنیم."
سوبرهمانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند، گفت که مذاکرات روز پنجشنبه شامل بحث در مورد اصول راهنما، استانداردها، معیارها و رویه‌های مربوط به این است که بلوک توسعه یافته بریکس چگونه خواهد بود.
مادورو رئیس جمهور ونزوئلا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2023
علاقمندی رئیس جمهور ونزوئلا به عضویت بریکس
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала