وزیر دفاع چین در ارتباط به فاجعه قریب الوقوع هشدار داد

© AP Photo
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.06.2023
عضو شوید
لی شانگفو وزیر دفاع چین در ارتباط به فاجعه احتمالی در روابط با ایالات متحده هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک، لی شانگفو وزیر دفاع چین روز یکشنبه در نشست سالانه امنیت آسیایی "دایلوگ شانگری لا" اظهار داشت که درگیری بین چین و ایالات متحده به یک فاجعه غیرقابل تحمل برای کل جهان تبدیل خواهد شد.
وزیر خارجه چین گفت: نمی توان انکار کرد که یک درگیری یا رویارویی جدی بین چین و ایالات متحده یک فاجعه غیرقابل تحمل برای کل جهان خواهد بود.
وی گفت:لی خاطرنشان کرد که چین گفتگو را به رویارویی با ایالات متحده ترجیح می دهد، علیرغم این واقعیت که دو کشور از جهات مختلف با هم تفاوت دارند، این نباید مانع از آن شود که هر دو طرف به دنبال زمینه های مشترک و منافع مشترک برای توسعه روابط دوجانبه و تعمیق همکاری ها باشند.
این وزیر افزود: جهان به اندازه کافی بزرگ است که چین و امریکا با هم توسعه پیدا کنند.
روز شنبه در مورد حادثه در تنگه تایوان بین کشتی های جنگی چین و آمریکا مشخص شد. نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد کشتی جنگی چینی در نزدیکی ناوشکن یو اس اس چانگ هون در فاصله کمتر از 150 متری مانورهای "ناامن" انجام می داد.
در نتیجه، کشتی نیروی دریایی چین از مقابل"نوک کشتی" ناوشکن آمریکایی گذر کرد که مجبور شد "مسیر خود را تغییر دهد و سرعت خود را کاهش دهد". لی شانگفو در توضیح این حادثه گفت: کشتی ها و هواپیماهای جنگی خارجی نه برای عبور مسالمت آمیز، بلکه برای تحریک به مناطق مجاور خاک چین وارد می شوند. به گفته وی، پکن با عبور مسالمت آمیز کشتی های خارجی تا زمانی که بهانه ای برای هژمونی در کشتیرانی نباشد مخالف نیست.
Эсминец ВМС США USS John S. McCain в Тайваньском проливе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2023
متهم شدن امریکا و کانادا از سوی ارتش چین به تحریک عمدی در تنگه ای تایوان
روابط بین ایالات متحده و چین اخیراً بر سر وضعیت تایوان، اختلافات ارضی در دریای چین جنوبی و محدودیت های جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در صادرات تراشه های نیمه هادی تیره شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала