سازمان ملل امیدوار است قرارداد غذایی با روسیه را تمدید کند

© Sputnik / Vitaliy Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر Пшеница на полях АО "Агрокомплекс" в Краснодарском крае
Пшеница на полях АО Агрокомплекс в Краснодарском крае - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.06.2023
عضو شوید
سازمان ملل امیدوار است که توافق غذایی را در بحبوحه برنامه های روسیه برای پایان دادن به آن تمدید کند.
به گزارش اسپوتنیک، فرهان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در یک نشست خبری گفت، که سازمان ملل می‌خواهد هر دو بخش از توافق غذایی را "پیش‌گیری" کند.
حق در پاسخ به این پرسش که آیا یادداشت تفاهم بین فدراسیون روسیه و سازمان ملل متحد درباره ای تسهیل صادرات مواد غذایی و کودهای روسیه به کار خود ادامه خواهد داد، اگر ابتکار غلات دریای سیاه در 18 جولای کار خود را متوقف کند، گفت: "درباره ای یادداشت تفاهم، ما در تلاش هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که یادداشت تفاهم، و ابتکار غلات دریای سیاه به کار خود ادامه داده است. و برای اطمینان از ادامه فعالیت این معاملات در تماس هستیم".
Здание Министерства иностранных дел РФ в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.06.2023
وزارت خارجه روسیه: 18 جولای توافق نامه غلات به پایان می رسد
به گفته وی، سازمان ملل به تماس خود با طرفین ادامه می دهد.
پیش از این، سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه روسیه گفته بود، که فدراسیون روسیه در تلاش است تا 18 جولای را آخرین روز از توافق غلات قرار دهد.
یادآوری می کنیم، که ابتکار دریای سیاه، که در 22 جولای 2022 از سوی نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، که شامل صادرات غلات و غذای اوکراینی و همچنین کودهای کیمیایی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است. هماهنگی تردد کشتی ها توسط مرکز هماهنگی مشترک در استانبول انجام می شود. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ماه سپتامبر اشاره کرد که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و نه به کشورهای نیازمند افریقا. ابتکار غلات بخشی جدایی ناپذیر از توافقنامه بسته است. بخش دوم - تفاهم نامه روسیه و سازمان ملل که برای سه سال طراحی شده است - رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای کیمیایی روسیه را فراهم می کند، از جمله وظایف اصلی، اتصال مجدد بانک کشاورزی روسیه به سوئیفت، از سرگیری تامین ماشین آلات کشاورزی، قطعات یدکی و خدمات، بازسازی خط لوله آمونیاک تولیاتی-ادیسه و تعدادی اقدامات دیگر. همانطور که در مسکو اشاره شد، این بخش از توافقنامه هنوز اجرایی نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала