- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

سخنان روزنامه نگار فرانسوی درباره ای دروغ های رسانه های غربی در مورد آرتموفسک

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Бойцы ЧВК "Вагнер" передвигаются в Артемовске
Бойцы ЧВК Вагнер передвигаются в Артемовске - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.06.2023
عضو شوید
یک روزنامه نگار فرانسوی گفت: رسانه‌های غربی نیروهای مسلح اوکراین را تشویق به گلوله باران آرتموفسک کردند و پس از آن آنها را روسی معرفی کردند.
به گزارش اسپوتنیک، کریستل نهان، روزنامه نگار مستقل خارجی گفت، که روزنامه نگاران غربی و اوکراینی مناطق مسکونی آرتموفسک که از سوی نیروهای مسلح اوکراینی با تشویق آنها گلوله باران شده بود را به عنوان جنایات جنگی روسیه معرفی می کنند.
او گفت: "یکی (پناهنده مصاحبه شده) به ما گفت، که روزنامه نگاران حتی به گردان آزوف (گردان آزوف به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده، ممنوع در فدراسیون روسیه) و پراووسکس ("بخش راست"* به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده و ممنوع شده در روسیه است) برای گلوله باران شهر پول پرداخت کرده اند. و سپس گزارش هایی تهیه کردند که در آن می گویند ارتش روسیه چگونه آرتموفسک را گلوله باران کرده و روس ها چطور وحشی هستند".
Боцы ЧВК Вагнер на позициях в Артемовске - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.05.2023
شهر آرتموفسک؛ دام وحشتناک پوتین برای زلنسکی
او گفت، که در جریان کار خود با پناهندگان از آرتموفسک، شواهد زیادی پیدا کرده است که ممکن است روزنامه نگاران غربی و اوکراینی از گلوله باران زود هنگام مطلع بوده باشند.
کریستل روشنی انداخت: "افراد مختلف از جاهای مختلف همگی گفتند که خبرنگاران خیلی سریع آنجا بودند. ما در ماریوپل در جریان یک حمله هوایی ادعایی به یک درمانگاه زایشگاهی مشابه این را دیدیم. خبرنگاران غربی بلافاصله در محل حاضر شدند. این بدان معنی است که آنها به همراه نیروهای مسلح اوکراین یا مردم آزوف از پیش هماهنگی کرده و آماده بودند".
کریستل بر اساس تجربه 9 ساله خود به عنوان روزنامه نگار در منطقه جنگی اطمینان می دهد، که حضور در صحنه گلوله باران بلافاصله غیرممکن است.
او می گوید: "انفجاری رخ داد و بی درنگ آغاز به کار کردند. در غیر این صورت، غیرممکن است، غیرممکن است که بلافاصله در صحنه گلوله باران باشید. من اینجا زندگی می کنم، هرگز نمی توانم بلافاصله در محل گلوله باران باشم. حتی اگر در نزدیکی زندگی کنم، پنج تا ده دقیقه زمان نیاز دارم تا آنجا باشم. کمترین".
روزنامه نگار خاطرنشان کرد: روزنامه نگاران غربی در سوریه از شیوه کاری مشابهی استفاده کردند. او تصریح کرد، که یکی از همکاران کانادایی، ایوا بارکلی، در مورد چنین مواردی به او گفته است. به گفته وی، ساکنان محلی اغلب از خبرنگارانی خبر می دادند که برای گلوله باران به تروریستان پول می دادند و پس از آن اظهار داشتند که ارتش سوریه این کار را انجام داده است.
یادآوری می کنیم، که وزارت دفاع روسیه از آزادسازی کامل آرتموفسک در شب 21 می پس از بیش از 220 روز درگیری خبر داد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به گروه واگنر و نیروهای مسلح این کشور شاد باد گفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала