فوتبال بدون مرز: آرزو های کاپیتان تیم ملی پارافوتبال مصر

© Sputnikعبدالله مصطفی کاپیتان تیم ملی پارافوتبال مصر
عبدالله مصطفی کاپیتان تیم ملی پارافوتبال مصر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.06.2023
عضو شوید
داستان زندگی یک کاپیتان و آرزو هایش را در اسپوتنیک بخوانید.
به گزارش اسپوتنیک، مصر یکی از اولین کشورهای عربی بود که مسابقات قهرمانی پارا فوتبال را راه اندازی کرد. بازی تیم ها توسط بازیکنان فوتبالی انجام می شود که یک پای خود را از دست داده اند. اولین قهرمانی یک مسابقه ای خواهد بود: پس از نتایج آن، مصر یک تیم ملی برای جام حذفی آفریقا جمع خواهد کرد که در ماه اکتوبر سال آینده در مصر برگزار می شود.
اکنون 4 تیم از این دست در مسابقات قهرمانی حضور دارند. کاپیتان عبدالله مصطفی کاپیتان تیم ملی مصر به اسپوتنیک می گوید که چگونه از یک قربانی تصادف رانندگی به یک ستاره پارا فوتبال مصری تبدیل شد.
عبدالله مصطفی اولین بازیکن پارا فوتبال مصری شد که در یک مسابقه هت تریک کرد.
عبدالله می گوید: "من پایم را در یک تصادف رانندگی از دست دادم. 10 ساله بودم، قبل از آن آرزوی ورود به باشگاه جوانان زمالک را داشتم. اما سرنوشت چیز دیگری را رقم زد: یک شکستگی اولیه به دلیل یک خطای پزشکی به قیمت پای راستم تمام شد. با این وجود، ادامه دادم. در حیاط فوتبال بازی کنم، اگرچه دیگر به بازی حرفه ای فکر نمی کردم. با دیدن مسابقه پارا فوتبال بین تیم های ملی انگلیس و ترکیه همه چیز تغییر کرد. سپس متوجه شدم که می خواهم در آینده چه کار کنم."
اولین قهرمانی عبدالله به عنوان یک پارا فوتبالیست، مسابقات قهرمانی پارا فوتبال آفریقا در تانزانیا در سال 2021 بود.
کاپیتان تیم مصر ادامه داد: "در آن زمان ما مسابقات قهرمانی خودمان (در مصر) را نداشتیم، به معنای واقعی کلمه برای اولین بار بازی کردیم. ما در ضربات پنالتی به تیم آنگولا باختیم و در جایگاه هفتم قرار گرفتیم. اکنون آمادگی و انسجام بسیار بیشتری داریم."
Cortesía de Daniel Robles Haro y Maura Haro - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2023
معلولیت محدودیت نیست، دانیل روبلز: "جامعه باید بداند که ما نیز سازنده هستیم"
به گفته عبدالله، پارا فوتبال ویژگی های خاص خود را دارد: مثلاً با عصا نمی توان توپ را لمس کرد. تنها بازیکنی که دو پا دارد دروازه بان است و فقط 6 بازیکن در زمین حضور دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала