زلنسکی درباره ای عضویت اوکراین در ناتو با پنس گفت و گو کرد

© AP Photo / Matthias SchraderПрезидент Украины Владимир Зеленский выступает во время пресс-конференции в Берлине, Германия
Президент Украины Владимир Зеленский выступает во время пресс-конференции в Берлине, Германия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2023
عضو شوید
رئیس جمهور اوکراین با معاون رئیس جمهور پیشین امریکا درباره ای چشم انداز عضویت اوکراین در ناتو گفت و گو کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی گفت، که با مایک پنس معاون رئیس جمهور پیشین امریکا، نامزد ریاست جمهوری، گام های بیشتر برای حمایت از اوکراین و چشم انداز عضویت این کشور در ناتو رایزنی کرده است.
Вице-президент США Майк Пенс - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2023
پنس نخستین نفر از نامزدان ریاست جمهوری امریکا است که به کیف سفر کرد
همانطور که ان‌بی‌سی نیوز پیش از این گزارش داده بود، پنس روز پنج‌شنبه یک سفر خصوصی به کیف داشت و در آنجا با زلنسکی دیدار کرد.
زلنسکی در کانال تلگرامی خود نوشت: "مایک پنس معاون رئیس جمهور امریکا امروز در کیف است. ما درباره ای دفاع خود، تعامل بین مردم، همکاری امنیتی و اهمیت قاطعیت و اطمینان شرکا در مورد عضویت آینده اوکراین در ناتو گفتگو کردیم".
او پیشتر گفته بود، که اگر اوکراین در نشست ویلنیوس در ماه جولای دعوت به عضویت ناتو دریافت نکند، این امر باعث بی انگیزگی نیروهای اوکراینی خواهد شد. به گفته وی، او بارها با رهبران کشورهای اروپایی، جو بایدن، رئیس جمهور امریکا، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، صحبت کرده و از اوکراین خواسته است که "زمین را از زیر پای" اوکراین نبرید.
در 19 جون، استولتنبرگ گفت، که در نشست ویلنیوس و در تدارک آن، متحدان در مورد دعوت رسمی از اوکراین بحث نمی کنند، بلکه در حال رایزنی در مورد تصمیماتی هستند که کی یف را به پیوستن به ائتلاف نزدیکتر می کند. دبیرکل افزود: اکنون نکته اصلی این است که اوکراین به عنوان یک کشور مستقل حفظ شود.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه گفت: کرملین درخواست زلنسکی برای پیوستن اوکراین به ناتو و همچنین واکنش‌های متفاوت به آن را شنیده است. به گفته وی، مسکو از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد و به یاد دارد که جهت گیری کیف به سمت اتحاد بود که یکی از دلایل آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین شد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت، که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین دخالت دارند، "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل در خاک بریتانیا، آلمان، ایتالیا و... کشورهای دیگراست." پیش از این، جنرال والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفته بود، که ایالات متحده، بریتانیا، لهستان و رومانیا بیشترین سهم را در ارائه کمک های نظامی به کیف دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала