انس حقانی دولت فرانسه را به تبعیض در برابر اقلیت ها متهم کرد

© Sputnikانس حقانی
انس حقانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.07.2023
عضو شوید
انس حقانی: در فرانسه، رفتار پلیس علیه اقلیت ها با تبعیض و خشونت همراه است که اغلب به خشم و اعتراض گسترده عمومی منجر شده است.
به گزارش اسپوتنیک، انس حقانی چهره شناخته شده طالبان* درصفحه توییترخود از رفتار پولیس در برابر اقلیت‌ها در فرانسه انتقاد کرده و گفته است که چنین رفتار تبعیض‌آمیز و خشونت‌بار در بیش‌تر اوقات منجر به اعتراض‌های گسترده در این کشور شده است.
آقای حقانی در رشته تویتی افزوده که مردم فرانسه به علت این "بی‌عدالتی" به جاده‌ها ریخته‌اند. به نوشته‌ی انس حقانی، پولیس فرانسه در برابر معترضان از زور کار گرفته و بیش از هزار معترض را زندانی کرده است.
شورش های دسته جمعی در سراسر فرانسه پس از آن آغاز شد که افسران پلیس صبح روز سه شنبه 27 جون 2023 در حومه نانتر پاریس، یک نوجوان 17 ساله را هنگام کنترل جاده به ضرب گلوله کشتند. آنها اظهار داشتند که مرد جوان از انجام خواسته های آنها خودداری کرده است.
این ناآرامی ها چند روزی است که ادامه دارد. جوانان خودروها، ساختمان های پولیس و مقامات محلی را به آتش کشیدند. در برخی مناطق باید نیروهای ویژه مستقر می شد، از خودروهای زرهی و هلیکوپتر استفاده می شد. گفته می شود نیروهای امنیتی بیش از 600 متخلف را بازداشت کردند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، یک گروه بحران بین وزارتی را تشکیل داده است. وی این حادثه را "غیرقابل توضیح و غیرقابل توجیه" خواند و تاکید کرد که "هیچ چیز مرگ یک جوان را توجیه نمی کند." اولیویه کلاین، نماینده وزیر شهرها و مسکن گفت که مقامات وضعیت فوق العاده را رد نمی کنند.

الیزابت بورن، نخست وزیر، گفت که پولیس "خارج از محدوده" عمل کرده است. اولیویه وران، سخنگوی دولت با خانواده آن مرحوم ابراز همدردی کرد و خاطرنشان کرد که کل کشور فرانسه در شوک این اتفاق شریک است. نشست مجلس ملی فرانسه با یک دقیقه سکوت آغاز شد. کلاین به نمایندگی از ماکرون به دیدار مادر متوفی رفت تا با وی ابراز همدردی کند.
طالبان — * این سازمان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала