توصیه سناتور روسیه به اروپا: به امنیت هسته‌ای فکر کنید

© AFP 2023 / Charly TriballeauСтолкновение протестующих с французскими жандармами во время демонстрации против пенсионной реформы в городе Мийо на юге Франции
Столкновение протестующих с французскими жандармами во время демонстрации против пенсионной реформы в  городе Мийо на юге Франции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.07.2023
عضو شوید
سناتور روسی اظهار داشته است که اتحادیه اروپا باید نگران امنیت تجهیزات هسته‌ای فرانسه باشد.
به گزارش اسپوتنیک، آندری کلیشاس، رئیس کمیته قانون اساسی شورای فدراسیون روسیه اظهار داشته که اتحادیه اروپا باید به ناآرامی های فرانسه واکنش نشان دهد.
به گفته وی، بروکسل به خصوص باید اقدامات سازمان های اجرائیه قانون فرانسه را در رابطه با تظاهرکنندگان ارزیابی کند.
این سناتور روسی در کانال تلگرامی خود نوشت: باید عاجل پولیس فرانسه را به خویشتن داری فراخواند، رهبران اتحادیه اروپا باید در مورد ثبات رژیم سیاسی در فرانسه بحث و روشن کنند که آیا مهمات هسته‌ای امن است یا خیر.
Situation sur les Champs-Élysées le 14 juillet  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.07.2023
فرانسه 45000 پولیس را برای مبارزه با شورش ها مستقر کرده است
ناآرامی‌های گسترده در سراسر فرانسه پس از آن آغاز شد که افسران پولیس صبح روز سه‌شنبه در حومه پاریس، یک نوجوان 17 ساله را هنگام کنترل گردش ضرب گلوله کشتند. آنها اظهار داشتند که وی از انجام مطالبات آنها خودداری کرده است.
این ناآرامی ها چند روزی است که ادامه دارد. جوانان موترها، ساختمان های پولیس و مقامات محلی را به آتش کشیدند. در برخی مناطق قوای خاص از وسایط زرهدار و هلیکوپترها استفاده کردند. جمعه شب، نیروهای امنیتی بیش از 600 متخلفین را بازداشت کردند.
امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، گروپ بحران نهادها را تشکیل داد. وی این حادثه را "غیرقابل توضیح و غیرقابل توجیه" خواند و تاکید کرد که "هیچ چیز مرگ یک جوان را توجیه نمی کند." اولیویه کلاین، نماینده وزیر شهرها و مسکن گفت که مقامات اعلام وضعیت فوق العاده را منتفی نمی دانند.
به گفته وزارت داخله فرانسه، بیش از 1.3 هزار نفر را در جریان ناآرامی ها بازداشت نمودند و 79 پولیس در این درگیری ها زخمی شدند.
بر علاوه، در اثر تظاهرات 1350 موتر سوخته و همچنین به 234 ساختمان آسیب دیده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала