جزئیات بیشتر درباره عامل حادثه میدان هوایی کیشیناو

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Аэропорт Кишинева
Аэропорт Кишинева - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.07.2023
عضو شوید
میدان هوایی کیشیناو پس از حادثه تیراندازی، فعالیت عادی خود را از سر گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، اداره میدان هوایی بین المللی کیشیناو از از سرگیری کار بندر هوایی مولداوی به حالت معمول پس از حادثه تیراندازی روز جمعه خبر داد.
ویورل سرناوتانو، رئیس بازرسی کل پولیس مولداوی در یک نشست توجیهی گفت که تیرانداز در میدان هوایی کیشیناو در زمان ورودش به مولداوی در لیست تحت تعقیب بین المللی نبود.
او گفت."در زمان ورود به قلمرو مولداوی، تیرانداز در هیچ پایگاه داده ای ذکر نشده است، او در پایگاه داده اینترپل یا سایر اطلاعات موجود نبود. بعداً اطلاعاتی ظاهر شد که تیرانداز رستم آشوروف و افسران اجرای قانون تاجیکستان به دنبال او بودند بوده است."
اوایل روز جمعه یک خارجی در میدان هوایی کیشیناو تیراندازی کرد. مسافران تخلیه شدند، پروازها به طور موقت به تعویق افتاد. به گفته وزارت امور داخله، فرد تیرانداز شهروند تاجیکستان بوده که اجازه ورود به این کشور را نداشته است. او یک مرزبان و یک افسر امنیتی میدان هوایی را کشت و یک مسافر را زخمی کرد. تیرانداز بازداشت شد، اما مجروح شد، او در بیمارستان به سر می برد.
در پیامی در وب سایت رسمی بندر هوایی مولداوی آمده است: صبح امروز سالون ورودی میدان هوایی بین المللی کیشیناو برای مسافران بازگشایی شد و میدان هوایی در حال حاضر طبق روال عادی فعالیت می کند. می گوید.
مسافران در ورودی اصلی میدان‌هوایی مولدووا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.06.2023
شهروند تاجیکستان 2 تن را در میدان‌هوایی مولدووا به قتل رساند
بر اساس اسکوربورد آنلاین ورود و خروج، تنها یک پرواز در صبح لغو شد، سه پرواز دیگر در طول روز، از ایروان، نیس و لندن، با تاخیر انجام شد.
پس از حادثه تیراندازی، دورین ریسین، نخست وزیر مولداوی در یک نشست خبری گفت که تدابیر امنیتی در سراسر این جمهوری تقویت شده است.
رئیس پولیس گفت که در جریان تیراندازی هیچ مسافری در فرودگاه کیشیناو آسیب ندید، و موضوع گروگانگیری در بین نبوده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала