زلنسکی شرایط مذاکرات صلح با روسیه را پیشنهاد کرد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Украины Владимир Зеленский во время рабочей поездки во Львов
Президент Украины Владимир Зеленский во время рабочей поездки во Львов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.07.2023
عضو شوید
زلنسکی رئیس جمهور اوکراین خروج نیروهای مسلح اوکراین به سرحدات سال 1991 را شرط مذاکره با روسیه خواند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی می گوید که اوکراین فقط پس از رسیدن قوایی مسلح اوکراین به سرحد در سال 1991 آماده آغاز مذاکرات با روسیه خواهد بود.
وی طی پاسخ به سوال این که مقامات کیف در چه شرایطی آماده حرکت به سمت گفتگو غرض رسیدن به صلح هستند، گفت: "اینها سرحدات سال 1991 هستند، نه تنها جنوب شرق اوکراین، بلکه کریمه را نیز شامل می شود".
Президент Белоруссии Александр Лукашенко во время совместного заявления с президентом РФ Владимиром Путиным по итогам российско-белорусских переговоров - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2023
امکان مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین به کمک لوکاشنکو
در خزان سال گذشته، رئیس جمهور اوکراین فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن کشورش تا زمانی که ولادیمیر پوتین در راس آن روسیه باشد، با روسیه مذاکره نخواهد کرد. مسکو نیز به نوبه خود بارها آمادگی خود را برای گفتگو درباره حل مناقشه از طریق دیپلماسی اعلام کرده است.
همانطور که دیمیتری پسکوف سخنگوی مطبوعاتی رهبر روسیه تاکید کرد، کرملین پیش نیازی برای انتقال وضعیت به یک مسیر صلح آمیز نمی بیند. به گفته وی، اولویت مطلق دستیابی به اهداف عملیات خاص نظامی است، اما اکنون این امر فقط با ابزار نظامی امکان پذیر است.
این مقام همچنین خاطرنشان کرد که حاکمیت بر مناطق جدید روسیه و همچنین کریمه تحت بحث قرار ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала