رئیس جمهور برزیل: جهان از درگیری اوکراین خسته شده است

© AP Photo / Eraldo PeresраПрезидент Бразилии Луис Инасиу Лула да Силва выступает во время министерской встречи в Бразилиа, Бразилия
Президент Бразилии Луис Инасиу Лула да Силва выступает во время министерской встречи в Бразилиа, Бразилия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2023
عضو شوید
رئیس جمهور برزیل درباره ای درگیری اوکراین گفت: جامعه جهانی از درگیری در اوکراین خسته شده است.
به گزارش اسپوتنیک، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل، ضمن اشاره به اهمیت تلاش همه کشورها برای حل آن گفت، که جامعه جهانی از درگیری در اوکراین آغاز به خسته شدن کرده است.
روز سه‌شنبه، بروکسل میزبان نشست سران اتحادیه اروپا و جامعه امریکای لاتین و کارائیب (CELAC) بود، که در آن رئیس‌جمهور برزیل در برابر سخنانی تند در برابر روسیه صحبت کرد.
تلاش آمریکا برای منصرف ساختن برزیل از خرید واکسن اسپوتنیک وی روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2021
تلاش آمریکا برای منصرف ساختن برزیل از خرید واکسن "اسپوتنیک وی" روسیه
بلومبرگ به نقل از سخنان رئیس جمهور برزیل که توسط وی در این نشست گفته شده اس، نوشت:."جهان شروع به خسته شدن کرده است. کشورها شروع به خسته شدن کرده اند".
لولا داسیلوا همچنین از گابریل بوریچ رئیس جمهور شیلی انتقاد کرد، که در جریان این اجلاس از رهبران کشورهای امریکای لاتین خواست اقدامات طرف روسی در درگیری در اوکراین را محکوم کنند.
لولا داسیلوا در مورد اظهارات بوریچ گفت: "شاید عدم عادت به شرکت در چنین جلساتی باعث می شود که جوانان تندتر رفتار کنند و بیش از حد عجولانه عمل کنند." علاوه بر این، لولا لا سیلوا بر نیاز به ایجاد گروهی از کشورها که قادر به ترویج صلح در زمان مناسب باشد، تاکید کرد.
پیش از این، رهبران اتحادیه اروپا و جامعه امریکای لاتین و کارائیب (CELAC) در جریان اجلاس دو روزه سران در بروکسل برای مدت طولانی نتوانستند بر سر بیانیه نهایی که یکی از موانع اصلی آن درگیری در اوکراین بود، کنفرانس مطبوعاتی نهایی تقریباً دو ساعت به تاخیر افتاد.
منابع گفتند، که از میان کشورهای امریکای لاتین و کارائیب، نیکاراگوئه که متحد مسکو محسوب می شود، به محکومیت اقدامات روسیه در اوکراین رای منفی داد، بولیوی، کوبا و السالوادور رای ممتنع دادند و ونزوئلا رای نداد.
یادآوری می کنیم، که روسیه در 24 فیبروری 2022 عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامیده است. وی خاطرنشان کرد که این عملیات ویژه یک اقدام اجباری بود، روسیه "هیچ فرصتی برای انجام این کار باقی نگذاشت، خطرات امنیتی به گونه‌ای ایجاد شد که امکان واکنش با ابزارهای دیگر غیرممکن بود". به گفته وی، روسیه 30 سال است که تلاش می کند تا با ناتو بر سر اصول امنیت اروپا به توافق برسد، اما در پاسخ یا با فریب و دروغ های بدبینانه و یا تلاش برای فشار و باج خواهی مواجه شد، در حالی که این ائتلاف علیرغم اعتراض مسکو، به طور پیوسته در حال گسترش و نزدیک شدن به مرزهای فدراسیون روسیه است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала