جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا مرزهای با نایجر را می بندد

© AFP 2023 / Issouf SanogoСотрудники спецназа Нигера во время столкновения с оппозиционерами после объявления результатов второго тура выборов президента
Сотрудники спецназа Нигера во время столкновения с оппозиционерами после объявления результатов второго тура выборов президента - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.07.2023
عضو شوید
رئیس کمیسیون اِکُواس اعلام کرد که کشورهای اِکُواس پروازهای تجاری با نایجر را متوقف می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، عمر تورای، رئیس جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا گفت، گروه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا مرزهای بین کشورهای این اتحادیه و نایجررا می بندد و پروازهای تجاری را متوقف می کند.
عمر تورای در رابطه با رویدادهای نایجر اظهار داشت: "اقدامات زیر باید بلافاصله انجام شود. ابتدا مرزهای زمینی و هوایی بین کشورهای اِکُواس و نایجر بسته شود."
علاوه بر این، رئیس کمیسیون اِکُواس اعلام کرد که کشورهای اِکُواس پروازهای تجاری با نایجر را متوقف می کنند.
Полиция Нигерии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.07.2023
اولین هشدار؛ فرانسه در صورت به حمله شهروندانش در نایجر تلافی خواهد داد
وی گفت: "ممنوعیت سفر اعمال می شود و دارایی های مقامات نظامی که در کودتا دست دارند، مسدود می شود. این موضوع در مورد اعضای خانواده آنها و غیرنظامیان موافق شرکت در هر نهاد تشکیل شده توسط این مقامات نظامی نیز صدق می کند."
وی خاطرنشان ساخت: " تمام معاملات تجاری و مالی بین کشورهای عضو اِکُواس و نایجر به حالت تعلیق در می آید."
وی تصریح کرد: "در صورتی که خواسته های مقامات ظرف یک هفته برآورده نشد، تمام اقدامات لازم برای اجرای قانون اساسی انجام می شود این اقدامات استفاده از زور را نیز شامل می شود."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала