شورای مقاومت ملی: همکنشی با گروه طالبان این گروه را در مواضع ضدبشری آن مصمم تر می سازد

© nrcafghanistan on Twitterشورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان: به جای تفاهم با طالبان با حزب های سیاسی همکنشی را آغاز کنید
شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان: به جای تفاهم با طالبان با حزب های سیاسی همکنشی را آغاز کنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.07.2023
عضو شوید
شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در آستانه دیدار نمایندگان امریکا برای افغانستان با گروه طالبان نوشته است، که هدف های دیدار مقام‌های امریکایی با گروه طالبان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
به گزارش اسپوتنیک، گروهی از چهره‌های سیاسی مخالف طالبان مقیم در خارج، موسوم به "شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان" در آستانه دیدار نمایندگان امریکا با طالبان در قطر با نشر اعلامیه ای نوشته ند، که هدف های این گفت‌وگوها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اگرچه وزارت خارجه‌ی امریکا بر عدم به رسمیت‌شناختن طالبان تأکید کرده است.
این شورا در اعلامیه‌ای که شب گذشته (شنبه ۷ اسد) به نشر رساند، نوشته است: گفت‌وگوهای امریکا با گروه طالبان یک‌جانبه و ناقص است و چنین گفت‌وگوهایی، طالبان را در مواضع ضد بشری شان مصمم‌تر می‌کند.
شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان: به جای تفاهم با طالبان با حزب های سیاسی همکنشی را آغاز کنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.06.2023
شورای عالی مقاومت: انتقام جویی گروه طالبان سبب پناهندگی افغانستانی ها شده است
شورای مقاومت برای نجات افزوده است، که از هر نوع گفت‌وگو و مذاکره در راستای حل بحران افغانستان حمایت می‌کند؛ اما باور دارد که باید این گفت‌وگوها جامع و با حضور همه جوانب دخیل در قضیه افغانستان صورت بگیرد.
در اعلامیه این شورا آمده است: "ما همچنین باور داریم که تعامل با طالبان تا کنون هیچ نتیجه مثبتی نداشته و نخواهد داشت و نباید به بهانه تعامل با این گروه برای به رسمیت‌شناختن تسلط نامشروع آنان لابی‌گری و زمینه سازی صورت گیرد".
شورای مقاومت برای نجات افغانستان از نامه‌ی مایکل مک کال، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا که گفت‌وگو با طالبان را زمینه‌ساز مشروعیت این گروه خوانده، استقبال کرده است.
در اعلامیه این شورا آمده است که "هرگونه گفت‌وگو یا تعامل با طالبان به هر بهانه و هدفی که باشد این گروه را در مواضع ضد انسانی و ضدبشری‌اش جسورتر می‌سازد و و هرگز سبب تغییرات مثبت در رویکرد آنان و وضعیت افغانستان نخواهد شد".
شورای مقاومت برای نجات اضافه کرده است: "اکنون حکومت ایالات متحده امریکا در برابر دو گزینه قرار دارد، احترام گذاشتن به حقوق بشر، حقوق زنان، دموکراسی و خواسته‌های مشروع مردم افغانستان و یا تعامل با تروریسم و پی آمدهای ناگوار آن".
یادآوری می کنیم، که قرار است نمایندگان امریکا با هیأتی از گروه طالبان به ریاست امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه این گروه در قطر دیدار کند. متقی دیروز برای این دیدار از کابل راهی دوحه شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала