وزارت خارجه روسیه شرط خروج تسلیحات هسته ای تاکتیکی از بلاروس را اعلام کرد

© Sputnik / Виталий Тимкив /  مراجعه به بانک تصاویر Учения расчетов ракетного комплекса "Искандер-М"
Учения расчетов ракетного комплекса Искандер-М  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.07.2023
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه: خروج تسلیحات هسته ای تاکتیکی از بلاروس امکان پذیر است در صورتی که امریکا از مسیر مقابله با روسیه دست بردارد.
به گزارش اسپوتنیک، الکسی پولیشچوک، گفت‌وگو درباره خروج فرضی تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه از قلمرو بلاروس تنها پس از اینکه ایالات متحده و ناتو مسیر مخرب خود را رها کردند، سلاح‌های هسته‌ای امریکا را از اروپا خارج کردند و زیرساخت‌ها را از بین بردند، امکان‌پذیر خواهد بود.
این دیپلمات توضیح داد که استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه در خاک بلاروس پاسخی به سیاست هسته‌ای بلندمدت بی‌ثبات‌کننده ناتو و واشنگتن و همچنین به تغییرات اساسی است که اخیراً در حوزه‌های کلیدی امنیت اروپا رخ داده است.
وی تاکید کرد که این تصمیم اجباری با هدف تضمین امنیت کشور اتحادیه است.
در آغاز سال، مسکو و مینسک برای انتقال تسلیحات هسته ای تاکتیکی به بلاروس توافق کردند. همانطور که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد، روسیه هیچ تعهد بین المللی را نقض نمی کند.
Пуск противокорабельной ракеты БРК Бал в рамках учений Запад-2017 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2023
انتقال تسلیحات هستوی در بلاروس آغاز شد
در ماه آپریل، نیروهای مسلح بلاروس مجموعه تاکتیکی اسکندر-ام با قابلیت استفاده از موشک های هسته ای را دریافت کردند. علاوه بر این، بخشی از هواپیماهای حمله زمینی به سلاح هسته ای تبدیل شد.
پوتین در گفتگو با اعضای دائم شورای امنیت خاطرنشان کرد که تجاوز به بلاروس به معنای تجاوز به فدراسیون روسیه است و مسکو با تمام امکانات به این امر پاسخ خواهد داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала