وزارت خارجه روسیه: حل و فصل نظامی در نیجر به تنش منطقه‌ای منجر خواهد شد

© AFP 2023 / BOUREIMA HAMAНигерски војници
Нигерски војници - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.08.2023
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه می گوید حل و فصل نظامی در نیجر منجر به ایجاد تنش در منطقه خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که راه نظامی برای حل بحران در نیجر می تواند منجر به یک رویارویی طولانی شود و وضعیت در منطقه را بی ثبات کند.
در این پیام که در وب سایت رسمی وزارت خارجه روسیه منتشر شده، آمده است: "روش نظامی برای حل بحران در نیجر می‌تواند منجر به رویارویی طولانی در آن کشور و همچنین بی‌ثباتی شدید اوضاع در منطقه ساحل صحرا می شود".
هیئت دیپلماتیک روسیه به تلاش های جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (ECOWAS) برای بازگرداندن نظم قانون اساسی در نیجر از طریق گفتگو با مقامات جدید این کشور اشاره کرد.
Нигерийские полицейские наблюдают за митингом сторонников в поддержку нигерийской хунты в Ниамее - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2023
یورش نیروهای فرانسوی به گارد ملی نیجر
وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: "روسیه از تلاش‌های میانجی‌گری ECOWASبا هدف یافتن راه‌هایی برای خروج از بحران کنونی حمایت می‌کند".
یادآروی می شود، که در پایان ماه جولای، ارتش نیجر در تلویزیون ملی اعلام کرد، که رئیس جمهور محمد بازوم از قدرت برکنار شده است. جنرال عبدالرخمان چیانی فرمانده گارد ریاست جمهوری به عنوان رئیس شورای ملی دفاع از میهن که توسط کودتاچیان تشکیل شده بود، در تلویزیون دولتی ظاهر شد. رهبران اکثر کشورهای غربی و سازمان منطقه ای اکواس کودتا را محکوم کردند. در اوایل ماه اگوست، شرکت کنندگان در نشست اضطراری رئیسان ستاد کل نیروهای مسلح کشورهای اکواس که در ابوجا برگزار شد، طرحی را در صورت مداخله نظامی در نیجر به تصویب رساندند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала