شورشیان در نیجر قصد محاکمه رئیس جمهور برکنار شده را دارند

© AFP 2023Демонстранты собираются в знак протеста против задержания президента Мохаммеда Базума президентской гвардией в Ниамее
Демонстранты собираются в знак протеста против задержания президента Мохаммеда Базума президентской гвардией в Ниамее - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2023
عضو شوید
شورشیان قصد دارند بازوم رئیس جمهور برکنار شده نیجر را به اتهام خیانت محاکمه کنند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانۀ فرانسوی، شورشیان در نیجر قصد خود را برای محاکمه محمد بازوم رئیس جمهور مخلوع و اطرافیانش به اتهام خیانت اعلام کردند.
جنرال آمادو در بیانیه ای گفت: "دولت نیجر اکنون مدارکی جمع آوری کرده است تا رئیس جمهور برکنار شده و همچنین همکاران داخلی و خارجی وی را در برابر نهادهای ذیصلاح ملی و بین المللی به اتهام خیانت بزرگ و تضعیف امنیت داخلی و خارجی نیجر تحت پیگرد قانونی قرار دهد."
در پایان ماه جولای، ارتش نیجر در تلویزیون ملی اعلام کرد که رئیس جمهور محمد بازوم از قدرت برکنار شده است. رهبران اکثر کشورهای غربی و سازمان منطقه ای جامعه اقتصادی غرب آفریقا کودتا را محکوم کردند. در اوایل ماه اوت، شرکت کنندگان در ECOWASطرحی را در صورت مداخله نظامی در نیجر به تصویب رساندند.در پایان ماه جولای، ارتش نیجر در تلویزیون ملی اعلام کرد که رئیس جمهور محمد بازوم از قدرت برکنار شده است.
کدام کشوهای آفریقایی می توانند از مداخله نظامی در نیجر حمایت کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2023
چندرسانه ای
کدام کشورهای افریقایی از مداخله نظامی در نیجر می توانند پشتیبانی کنند + داده نمایی
اکثر رهبران غربی و سازمان منطقه ای جامعه اقتصادی غرب آفریقا (ECOWAS) کودتا را محکوم کردند. در اوایل ماه آگوست، شرکت کنندگان در ECOWASطرحی را در صورت مداخله نظامی در نیجر به تصویب رساندند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала