مراکش در راه پیوستن به بریکس

© AFP 2023 / Fadel Sennaمنطقة وجدة المغربية على الحدود بين الجزائر و المغرب، 4 نوفمبر 2021
منطقة وجدة المغربية على الحدود بين الجزائر و المغرب، 4 نوفمبر 2021 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2023
عضو شوید
عضو پارلمان مراکش: پیوستن به بریکس چشم اندازهای جدید توسعه را برای پادشاهی ما به ارمغان خواهد آورد.
به گزارش اسپوتنیک، مراکش برای پیوستن به بریکس درخواست داده است. یکی از اعضای پارلمان مراکش، النوشا ایباکریم، به نوبه خود، در مصاحبه با اسپوتنیک، اشاره کرد که این اقدام تعدادی از منافع اقتصادی و سیاسی را هم برای پادشاهی و هم برای سایر کشورهای اتحادیه آفریقا به همراه خواهد داشت:
پیوستن به بریکس چشم اندازهای توسعه جدیدی را برای پادشاهی ما به ارمغان خواهد آورد. اکنون سطح توسعه اقتصادی کشورهای عضو این اتحاد به مراکش اجازه می دهد تا حوزه های خاصی از اقتصاد را افزایش دهد. در این مورد میتوان گردشگری، زراعت، ماهیگیری، تجارت، صنعت، خدمات، حمل و نقل و البته فناوری پیشرفته نام برد.
در عین حال، ثبات سیاسی کشور ما، سیاست خارجی مستقل که از لحاظ تاریخی تثبیت شده است، مزایایی است که به ما امکان می دهد عضو کامل بریکس شویم. و موقعیت جغرافیایی کشور امکان توسعه و ساده سازی زنجیره های لجستیکی اتحاد را فراهم می کند. بنابراین این اتحاد قطعاً برای دو طرف سودمند خواهد شد.
بانک توسعه BRICS به پادشاهی اجازه می دهد تا سیاست مالی پادشاه محمد ششم را که به دنبال باز کردن اقتصاد ما به روی تمام قطب های اقتصادی جهانی است، عمیق تر کند. و این نیز بخشی از سیاست مستقل پادشاهی است.
البته غرب با احتیاط بسیار به اقدامات مراکش نگاه می کند و ما نیز انتظار واکنش مثبت را نداشتیم. مراکش در هر صورت یک استراتژی امنیتی اقتصادی و سیاسی متنوع با همکاری همه طرف ها ایجاد خواهد کرد.
بریکس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.08.2023
چندرسانه ای
کشور ها و بریکس + داده نمایی
بریکس اتحادی از کشور های برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است. تعدادی دیگر از کشورها از جمله آرژانتین، ایران و به گفته وزارت خارجه چین، اندونزی، ترکیه، عربستان سعودی و مصر نیز قصد دارند به این بلوک اقتصادی بپیوندند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала