آنچه در بریکس اتفاق می افتد بسیار مهمتر از آنچه در G7 اتفاق می افتد است

© iStock.com / michal812Страны-члены БРИКС на цифровой карте мира
Страны-члены БРИКС на цифровой карте мира - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2023
عضو شوید
خورخه کاسترو، تحلیلگر آرژانتینی اطمینان داد که این بلوک در حال حاضر برای اقتصاد جهانی مهمتر از G7 است.
به گزارش اسپوتنیک، در آستانه اجلاس بریکس در آفریقای جنوبی، خورخه کاسترو، تحلیلگر آرژانتینی اطمینان داد که این بلوک در حال حاضر برای اقتصاد جهانی مهمتر از G7 است. این کارشناس از ایجاد بانک بریکس در شرایطی استقبال کرد که "جهت تغییر اقتصاد به سمت کشورهای در حال توسعه وجود دارد".
کاسترو می گوید: اجلاس بریکس که 22 تا 24 آگوست در آفریقای جنوبی برگزار خواهد شد، به دلیل فرصت پیوستن به بانک توسعه جدید و همچنین اهمیت فزاینده مشارکت بین برزیل و روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی برای اقتصاد جهانی و ژئوپلیتیک، برای آرژانتین از اهمیت فوق العاده ای برخوردار خواهد بود.
این کارشناس در مصاحبه با اسپوتنیک، تاکید کرد که بریکس در حال حاضر چیزی بیش از یک "بلوک جایگزین" است، زیرا شامل چندین کشور است که در سال های اخیر بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی داشته اند.
این تحلیلگر تاکید کرد: برای جهان و در درجه اول برای کشورهای در حال توسعه، آنچه در برجام اتفاق می افتد بسیار مهمتر و مرتبط تر از آنچه در G7 اتفاق می افتد است.
کاسترو بر چگونگی تسهیل پتانسیل اقتصادی بلوک توسط بانک بریکس (بانک توسعه جدید)، که آرژانتین ممکن است در نشست ماه آگوست در آفریقای جنوبی به آن بپیوندد، اشاره کرد. این تحلیلگر همچنین به اهمیت این موسسه مالی اشاره کرد که در حال حاضر بیش از 100 میلیارد دالر سرمایه دارد که "فرصت وام فوق العاده ای به آن می دهد."
کشورهای عضو بریکس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2023
چندرسانه ای
مساحت قلمرو و جمعیت کشور های عضو بریکس + داده نمایی
به گفته این کارشناس، رشد بانک BRICS "از قبل روند اساسی سیستم جهانی را منعکس می کند: اقتصاد جهانی به سمت کشورهای در حال توسعه و در درجه اول به کشورهای آسیایی تغییر می کند."
کاسترو با توجه به اینکه بانک بریکس "جایگزینی برای صندوق بین‌المللی پول یا سازمان‌های بین‌المللی به‌طور کلی نیست"، گفت که این سازمان "بیان تغییرات ساختاری است که نظام جهانی متحمل شده است" و در آن "انتقال فرآیند انباشت از کشورهای توسعه یافته، در درجه اول ایالات متحده، به کشورهای در حال توسعه، و در درجه اول به کشورهای آسیایی، عمدتا به چین پیش بینی می شود.
در این زمینه، کاسترو نسبت به نیات خاویر مایلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین، بدبین بود و گفت که در صورت انتخاب شدن، به دلایل ایدئولوژیک روابط با چین و برزیل را با وجود اینکه دو شریک تجاری اصلی آرژانتین هستند، مسدود خواهد کرد. این تحلیلگر معتقد است که مانند ژایر بولسونارو، رئیس جمهور سابق برزیل (2018-2023)، این موقعیت ممکن است در صورت رئیس جمهور شدن وی تحت تأثیر نیروهای رویدادهای جاری تغییر کند.
کاسترو خاطرنشان کرد که "هیچ سیاست بین المللی خارج از واقعیت وجود ندارد" و در حال حاضر برزیل و چین "دو کشور اساسی برای ادغام در سیستم بین المللی" در تجارت و سرمایه گذاری هستند.
این کارشناس توضیح داد: بنابراین، هرکس در آرژانتین یا هر کشور دیگر آمریکای لاتین به قدرت برسد، باید خود را با واقعیت‌های نظام جهانی که به جمهوری خلق چین نقشی کاملا تعیین‌کننده برای همه کشورهای منطقه آمریکای جنوبی دارد، تطبیق دهد.
Саммит БРИКС. Архивное фото. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2023
بریکس 2023: شرکت کنندگان و میهمانان این نشست چه کسانی هستند؟
کاسترو اصرار دارد که در حال حاضر "تغییر این جهت گیری جهان غیرممکن است"، بنابراین "این ادغام که در جنوب جهانی اتفاق افتاده است، این روابط اقتصادی از قبل برگشت ناپذیر است."
این تحلیلگر در پایان گفت: "قاعده اساسی که باید در نظر داشت این است که هیچ راهی برای تسلط بر جهان وجود ندارد. آنچه شما باید انجام دهید این است که با روندهای اساسی جهان در هر دوره تاریخی سازگار شوید."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала