مجمع ضد فاشیست در مینسک خواستار تشکیل دادگاهی محاکمۀ برای نئونازی ها شد

© SputnikСтелла "Минск — город-герой"
Стелла Минск — город-герой  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2023
عضو شوید
مجمع ضد فاشیست ها در مینسک خواستار تشکیل دادگاهی برای نئونازی ها در اوکراین شد.
به گزارش اسپوتنیک، کنگره بین المللی ضد فاشیست که در مینسک برگزار شد، قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن، از جمله، خواستار ایجاد یک دادگاه بین المللی برای محاکمه جنایتکاران نئونازی اوکراین شد.
در سندی که در رویداد روز جمعه در مینسک به تصویب رسید آمده است که "دومین کنگره بین المللی ضد فاشیست، با اشاره به نیاز فوری به تلاش های جمعی بیشتر دولت ها و مردم برای مبارزه با نئوفاشیسم، فراخوان می کند تا تلاش ها برای ایجاد یک دادگاه بین المللی برای محاکمه نظامی و سیاسی نئونازی ها جنایتکار اوکراین ترویج شود."
این قطعنامه همچنین از جامعه بین‌الملل و بالاتر از همه از سازمان ملل متحد می‌خواهد تا یک ارزیابی جامع و عینی از رویدادهایی که در کشورهایی که ایدئولوژی فاشیستی در آنها احیا می‌شود، انجام دهند.
شرکت کنندگان در کنگره همچنین از نمایندگان احزاب سیاسی، سازمان های عمومی و جنبش ها خواستند تا در یک جبهه واحد بین المللی ضد فاشیستی، نمایندگان رسانه ها برای پوشش واقعی و عینی وقایع رخ داده در جهان متحد شوند و هرگونه مظاهر فاشیسم، نازیسم و شوونیسم را بدون قید و شرط محکوم کنند.
شرکت کنندگان در انجمن معتقدند که لازم است نویسندگان جعل کننده تاریخ جنگ ها، تصمیمات ساختارهای سیاسی غرب جمعی برای تجدید نظر در درس های جنگ بزرگ میهنی و جنگ جهانی دوم، با استفاده از بسترهای بین المللی، بدون هیچ گونه تغییری افشا شوند. همچنین تمام امکانات دولت ها و جامعه برای مبارزه سیاسی و اطلاعاتی علیه فاشیسم بکار گرفته شود.
لاوروف: بازنگری تاریخ در پس زمینه سالگرد سازمان ملل یک تلاش پوچ است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2020
لاوروف: بازنگری تاریخ کوچک کردن نقش مردمی است که سهم تعیین کننده در پیروزی بر فاشیسم داشتند
این قطعنامه همچنین خواستار بهبود قوانین بین‌المللی و ملی است که مجازات بی‌قید و شرط جنایتکاران فاشیست را تضمین می‌کند، از بازپروری فاشیسم جلوگیری می‌کند و همچنین خواستار شناسایی و معرفی فعال اسناد و مواد در گردش عمومی در مورد جنایات فاشیسم و ​​مبارزه ایثارگرانه علیه آن توسط نیروهای مترقی است.
در طول جنگ جهانی دوم، علیرغم اختلافات اجتماعی و ایدئولوژیک، تفاوت دیدگاه های سیاسی و مذهبی، اتحادی در مبارزه با فاشیسم شکل گرفت، اتحادی از شرکت کنندگان در جنبش مقاومت. دوره جدید محاکمات مجدداً با اصرار خواستار وحدت است.
در سند این مجمع که با حضور نمایندگان بیش از 30 کشور جهان برگزار شد، آمده است: اقدام همه افراد خیرخواه در نبرد علیه فاشیسم، بیایید در این مبارزه مقدس به نام آینده شایسته بشر متحد شویم.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала