لوکاشنکو: پریگوژین هرگز ضمانت امنیتی نخواست

© Sputnik / Елена КопыловаОснователь частной военной компании "Вагнер" Евгений Пригожин
Основатель частной военной компании Вагнер Евгений Пригожин - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.08.2023
عضو شوید
الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در مصاحبه ای گفت که بنیانگذار گروه واگنر، یوگنی پریگوژین، هرگز از او ضمانت امنیتی نخواسته است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از اسپوتنیک بلاروس، لوکاشنکا در پاسخ به سوالی در مورد ضمانت امنیتی برای پریگوژین گفته است: "برای پاسخ مستقیم به این سوال: اولاً، من مجبور نیستم از ایمنی پریگوژین اطمینان حاصل کنم. ثانیاً، در این راستا هرگز گفتگویی صورت نگرفت."
رئیس جمهور بلاروس افزود که او و پریگوژین دو بار در گفتگوی خود به موضوع امنیت پرداخته اند. "اولین باری که با او تماس گرفتم و مذاکرات در جریان بود، زمانی که آنها به سمت مسکو (در جریان شورش) حرکت می کردند. به او گفتم: "یوگنی، می فهمی، مردم را می کشی و خودت هم می میری؟"
جان باختن یوگنی پریگوژین تائید شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2023
جان باختن یوگنی پریگوژین تائید شد
اما این مرد که از جبهه می آمد گفت :" به جهنم، خواهم مرد، من یک قهرمان خواهم مرد." این اولین گفتگو بود. بار دوم زمانی بود که او با دیمیتری اوتکین نزد من آمد.
گزارش آژانس با استناد به سخنان رئیس جمهور بلاروس خاطرنشان می کند که پریگوژین هرگز از او ضمانت امنیتی نخواست.
همچنان، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، با اشاره به سقوط هواپیمای یوگنی پریگوژین، بنیانگذار واگنر، گفت که نمی تواند بگوید چه کسی این کار را انجام داده است، اما نمی تواند تصور کند که ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه مقصر بوده است.
اسپوتنیک بلاروس به نقل از لوکاشنکو مینویسد: "من نمی توانم بگویم چه کسی این کار را انجام داده است. من حتی وکیل برادر بزرگترم نمی شوم. اما پوتین را می شناسم. او فردی محتاط، بسیار آرام و حتی کند است و در مورد مسائل دیگر و کمتر پیچیده تصمیم گیری می کند. بنابراین. ، من نمی توانم تصور کنم که پوتین این کار را کرده است، و یا پوتین مقصر است.
رئیس جمهور بلاروس به خبرنگاران گفت که جنگجویان "گروه واگنر" بلاروس را ترک نمی کنند، آنها به زندگی و کار در این کشور ادامه می دهند.
"واگنر" زندگی کرد، "واگنر" زنده است و "واگنر" در بلاروس زندگی خواهد کرد، مهم نیست که چقدر کسی آن را دوست داشته باشد. به نقل از اسپوتنیک بلاروس، به نقل از این سیاستمدار، همراه با پریگوژین، ما سیستمی ساختیم که چگونه واگنر در کشور ما مستقر خواهد شد.
به گفته وی، "هسته" در قلمرو بلاروس باقی می ماند، ظرف چند روز، تا ده هزار نفر در این مکان خواهند بود. در عین حال، همانطور که لوکاشنکا خاطرنشان کرد، نیازی به نگه داشتن همه جنگنده ها در بلاروس نیست.
او گفت: "بنابراین آنها به جایی نمی روند. تا زمانی که ما به این واحد نیاز داشته باشیم، آنها با ما زندگی و کار خواهند کرد."
به گفته وزارت شرایط اضطراری فدراسیون روسیه، روز چهارشنبه در نزدیکی دهات کوژنکینو در منطقه توور، یک هواپیمای خصوصی امبرائر لگاسی که از مسکو به سنت پترزبورگ پرواز می کرد، سقوط کرد. بر اساس اطلاعات اولیه، هر ده سرنشین هواپیما کشته شدند. بر اساس فهرست مسافران ارائه شده توسط آژانس حمل و نقل هوایی فدرال، یوگنی پریگوژین در میان مسافران ذکر شده است. آژانس همچنین گزارش داد که این هواپیما متعلق به MNT-Aero LLC است که در حمل و نقل تجاری تخصص دارد.
На месте крушения частного самолета Embraer Legacy вблизи населенного пункта Куженкино в Тверской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2023
چندرسانه ای
تصاویر؛ سقوط هواپیمای متعلق به پریگوژین در منطقه "تور" روسیه
کمیته تحقیقات روسیه پرونده ای را در مورد نقض قوانین ایمنی ترافیک و عملکرد حمل و نقل هوایی پس از سقوط هواپیما در منطقه Tver باز کرد. وی افزود: تیم تحقیقاتی عازم محل شده است، تمامی معاینات پزشکی قانونی لازم تعیین و مجموعه اقدامات تحقیقاتی برای تعیین علل سقوط هواپیما انجام خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала