مکرون: پاریس تنها پس از گفتگو با بازوم در مورد نیجر تصمیم خواهد گرفت

© AFP 2023 / THOMAS SAMSONПрезидент Франции Эммануэль Макрон во время пресс-конференции
Президент Франции Эммануэль Макрон во время пресс-конференции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2023
عضو شوید
امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفت که پاریس بدون مذاکره با رئیس جمهور محمد بازوم در مورد وضعیت نیجر هیچ تصمیمی نخواهد گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، مکرون در حاشیه بازدید از یک لیسه در شهر اورنج در جنوب فرانسه به خبرنگاران گفت: تصمیماتی که ما می گیریم، هر چه که باشد، تنها بر اساس مذاکره با رئیس جمهور بازوم می گیریم.
مکرون افزود که با بازوم "روزانه" صحبت می کند و خاطرنشان کرد که از اقدامات ECOWAS که تصمیم به "محکومیت شورش، اتخاذ تحریم های مالی و اقتصادی جدی" و به دنبال احیای کامل نظم قانون اساسی در کشور تصمیم گرفت، حمایت کامل می کند.
مکرون در پاسخ به این سوال که آیا حمایت بازوم فرانسه را منزوی می‌کند، گفت: "تنهایی، وقتی به اصول و آنچه به مردم بدهکاریم پایبند بماند، مرا آزار نمی‌دهد".
در پایان ماه جولای، ارتش نیجر در تلویزیون ملی اعلام کرد که رئیس جمهور محمد بازوم از قدرت برکنار شده و شورای ملی دفاع از میهن (CNSP) تشکیل شده است. رهبران اکثر کشورهای غربی و سازمان منطقه ای ECOWAS کودتا را محکوم کردند. در اوایل ماه اگست، شرکت کنندگان در نشست اضطراری روسای ستاد کل نیروهای مسلح کشورهای ECOWAS که در ابوجا، نیجریه برگزار شد، طرحی را در صورت مداخله نظامی در نیجر به تصویب رساندند.
فرانسه کودتای نیجر را محکوم کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.07.2023
فرانسه کودتای نیجر را محکوم کرد
جمهوری نیجر به عنوان مستعمره سابق فرانسه، یکی از آخرین متحدان کشورهای غربی در ساحل باقی ماند. علاوه بر این، این کشور دارای ذخایر غنی اورانیوم است که فرانسه به آن وابسته است. به گزارش رسانه های فرانسوی، این کشور آفریقایی 15 تا 17 درصد اورانیوم مصرفی برای تولید برق در فرانسه را تشکیل می دهد. در حال حاضر 1500 و 1000 نیروی فرانسوی به ترتیب در نیجر و چاد مستقر هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала