تبدیل شدن شورای امنیت سازمان ملل به بستری برای تبلیغات غرب درباره ای اوکراین

© Sputnik / Нэнси Сисель /  مراجعه به بانک تصاویر Постоянный представитель РФ при ООН Василий Небензя
Постоянный представитель РФ при ООН Василий Небензя - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2023
عضو شوید
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: شورای امنیت سازمان ملل به سکویی برای ابراز جعلیات غرب درباره ای اوکراین تبدیل شده است.
به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در این سازمان در نشست شورای امنیت گفت: شورای امنیت سازمان ملل مدت‌هاست به سکویی برای کشورهای غربی تبدیل شده است تا مطالب جعلی و تبلیغاتی درباره اوکراین را بیان کنند.
بر اساس برخی داستان‌ها، برای نمونه، در اوکراین، شورای امنیت مدت‌هاست که به سکویی برای بیان پوچ‌ترین جعل ها و لفاظی‌های تبلیغاتی کشورهای غربی تبدیل شده است.
نبنزیا: سرویس های خارجی برای داعش در افغانستان جنگ افزار تهیه می کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2023
نبنزیا: هدف اصلی غرب در اوکراین شکست روسیه است
نبنزیا بیانیه عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد مالی را رویکردی نو استعماری خواند
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت، رویکرد استعماری نو، اظهارات یکی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل در هنگام بحث درباره سرنوشت تحریم ها علیه مالی مبنی بر اینکه اعضای شورای امنیت هر کاری می خواهند انجام می دهند و نه کشور مورد بحث.
نبنزیا، در نشست شورای امنیت سازمان ملل، وضعیت پیرامون رژیم تحریم ها در برابر مالی را یادآور شد - هفته گذشته شورای امنیت نتوانست قطعنامه ای برای تمدید تحریم ها به مدت یک سال تصویب کند. بنابراین آنها در 31 اگوست منقضی شدند.
نبنزیا گفت: "درخواست های مکرر ما از نویسندگان پروژه (قطعنامه - تمدید رژیم تحریم ها علیه مالی به مدت یک سال) برای نشان دادن رویکرد سازنده و استفاده از عقل به سادگی نادیده گرفته شد. و نیازی نیست در اینجا به ما بگویید که چه تلاش های عظیمی برای توافق بر سر قطعنامه ای در مورد مالی انجام داده اید. آنها در بی توجهی کامل به نگرانی های این کشور بودند".
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: "من یک راز کوچک را به شما می گویم: یکی از اعضای دائمی شورا در رایزنی های غیرعلنی گفت: ما شورای امنیت هستیم و آنچه را که می خواهیم انجام می دهیم، نه مانند کشور مورد نظر. آیا این جلوه ای از رویکرد استعمار نو نیست؟".
یادآوری می کنیم، که پیش از این، شورای امنیت سازمان ملل قادر به تمدید رژیم تحریم ها نبود. روسیه پیش نویس قطعنامه فرانسه و امارات را وتو کرد. پروژه روسیه 9 رای لازم از 15 را به دست نیاورد. در سند فرانسه و امارات پیشنهاد شده بود که تحریم ها به مدت یک سال تمدید شود و همچنین کار گروهی از کارشناسان برای تعیین اینکه چه کسانی را در لیست تحریم ها قرار دهند. روسیه در سند خود پیشنهاد انحلال گروه کارشناسان و تمدید تحریم‌ها را به مدت یک سال داد اما با این اشاره که سال آینده محدودیت‌ها آخرین سال خواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала