مبدل شدن اوکراین به قبرستان زباله های هسته ای

© AP Photo / Kathy WillensМусорная свалка в Нью-Йорке
Мусорная свалка в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2023
عضو شوید
اگر تلاش کوتاه در اینترنت درباره اورانیوم ضعیف شده و تسلیحات تولید شده درباره آن انجام دهید، متوجه خواهی شد که این تسلیحات به نوعی از بازیافت ارزان زباله های هسته ای تولید می شود.
به گزارش اسپوتنیک، یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای دارای استیشن های هسته ای عموما دفن زباله های تولیدی آن است و در بسیاری موارد کشورهای غربی ثروتمند با سوء استفاده از کشورهای فقیر این زباله ها را با اطلاع یا بدون اطلاع آنها در خاک آن کشورها دفن می کنند.
یکی از دلایل مخالفین فعالین محیط زیست با استیشن های هسته ای همیشه این بوده که زباله های تولیدی این استیشن ها موجب ایجاد خطرات طولانی مدت محیط زیستی می شود و به همین دلیل بسیاری از استیشن های هسته ای اروپا سالها فعالیت های خود را کاهش داده اند ولی پس از شروع جنگ در شرق اروپا و پیاده شدن سیاست امریکا برای وادار کردن اروپایی ها به خرید انرژی گران قیمت امریکایی آنها دوباره به فعال کردن استیشن های هسته ای خود روی آورده اند وخوب این به معنای تولید زباله های بیشتر هسته ای می باشد.
زباله های که برای چند ده سال و در برخی موارد چند صد سال تولید تشعشعات هسته ای می کند و در نتیجه موجب ایجاد امراض صعب العلاج مخصوصا سرطان ونازایی و ناقص الخلقه شدن نوزادان و غیره می گردد.
البته مرگ و میرهای سخت و دردناک و وحشتناک به دلیل وجود این مواد را نمی توان انکار کرد.
به همین دلیل طبق قوانین و مقررات بین المللی فرایند دفن و نابودی بازماند های هسته ای معمولا فرایندی پر هزینه می باشد و معمولا کشورها، حتی آنهای که بسیار بد بخت و بیچاره هستند، به راحتی دفن این زباله ها در خاک خود را نمی پذیرند.
البته ماجرای مافیاهای حاکم بر کیف فرق دارند چون آنها ثابت کرده اند که خود را اوکراینی نمی دانند و هیچ اهمیت به مردم اوکراین نمی دهند و فقط به دنبال آن هستند که تا می توانند مال اندوزی کنند و بعد در جای دیگری از جهان زندگی مرفه داشته باشند و جریان فساد گسترده در ساختار نظامی اوکراین که موجب برکناری وزیر دفاع و قبل از او وزرا و مسئولین دیگر شد، خود گواه این ماجرا است.
البته بسیاری کارشناسان باور دارند این جریان فساد سازمان یافته به راس هرم مرتبط است و معمولا برکناری این افراد به دلیل اختلافات بر سر سهم خواهی راس هرم با بدنه هرم قدرت و یا اینکه برای پوشاندن فساد بیش از حد راس هرم است.
دلیل این تحلیل چنین است که جریان برکناری ها زمانی شروع شد که رسانه های کشورهای غربی شروع کردند درباره فساد بی حد و اندازه در ساختار حاکم بر اوکراین پرده بردارند و این ماجرا موجب نارضایتی میان مالیات دهندگان در کشورهای غربی شد و بسیاری شروع کردند سوال کنند که چرا باید آنها کار کنند مالیات بپردازند و این مالیات ها به جیب مافیاهای اوکراینی و مافیاهای حاکم بر کشورهای غربی مثل خانواده بایدن برود.
به هر حال یکی از کارهای که کشورهای تولید کننده این زباله ها انجام می دهند این است که این زباله ها را تبدیل به تسلیحات کنند تا در جنگ ها از آنها استفاده نمایند و جاهای مختلف جهان از شر این زباله ها خلاص شوند.
معمولاً هم این روش توسط ایالات متحده امریکا و متحدین اش استفاده می گردد.
هم از شر این زباله ها خلاص می شوند هم دشمن خود را سالها درگیر تشعشعات این مواد رادیواکتیف می کنند.
به همین دلیل، ایالات متحده و متحدین اش به مجامع بین المللی اجازه نمی دهند که بحث ممنوعیت استفاده از این تسلیحات را مطرح کنند و هر وقت که حتی برخی کارشناسان سازمان ملل و یا مجامع حقوق بشری شروع می کنند در این باره صحبت کردن با برخورد تند امریکا و متحدین اش مواجه می شوند وحتی در مواردی کارشناسان سازمان ملل که پیگیر این ماجرا بودند از مشاغل خود برکنار شده اند.
امریکایی ها و متحدین شان در بسیاری از جنگ ها از این تسلیحات استفاده کرده اند تا از شر زباله های هسته ای خود خلاص شوند، از جنگ ویتنام و کووریا گرفته تا جنگ در یوگوسلاویا سابق و مخصوصا در کوزوو یا در عراق و لبنان و سوریه و لیبیا و یمن و سودان و...
در همه موارد، هم امریکایی ها جلوی تحقیقات سازمان ملل درباره تاثیرات مخرب این تسلیحات بر محیط زیست و زندگی مردم را گرفته اند.
ولی حتی اگر هم جلوی آن را بگیرند، با توجه به ارتقای سطح آگاهی مردم جهان عموما مردم خودشان که متوجه می شوند این اورانیوم چه قدر روی محیط زیست شان اثر خواهد داشت.
پس از شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین آزمایشگاه های در اوکراین پیدا شدند که زیر نظر مجامع اطلاعاتی امریکا و بریتانیا و دیگر کشورهای غربی در حال تولید تسلیحات بیولوژیک و کیمیایی بودند و امروزه بحث دفن زباله های هسته به به بهانه ارسال گلوله های آغشته به اورانیوم ضعیف شده در اوکراین هم به این فساد غربی ها و متحدینشان در اوکراین اضافه شده است.
اینکه روسیه خود از توانمندی و تکنالوژی هسته ای بسیار بالا برخوردار است و میتواند در صورت نیاز انواع و اقسام تسلیحات هسته ای از جمله سرگلوله های اورانیوم ضعیف شده را تولید کند، اما تا به حال روسیه از چنین تسلیحاتی در اوکراین و یا جای دیگر از جهان استفاده نکرده، ولی قطعا در صورت که کیف بخواهد از این تسلیحات بر علیه قوای روسیه استفاده کند ،حق مسلم روسیه است که واکنش نشان دهد و از این تسلیحات و یا حتی تسلیحات قویتر استفاده کند.
با توجه به این شرایط ، چنین به نظر می رسد که امریکایی ها و بریتانیایی ها که رسما اعلام کرده اند چنین تسلیحاتی را در اختیار اوکراین قرار داده اند، دو هدف را دنبال می کنند.
یکی تبدیل اوکراین به گورستان زباله های هسته ای خود و دیگری وادار کردن روسیه به استفاده از تسلیحات مشابه در اوکراین.
در هر دو حالت به نظر می رسد، مردم بد بخت اوکراین که اسیر یک مافیا های بی وجدان شده اند تنها متضرر این سیاست غربی ها و متحدین شان در اوکراین می باشند، چون حتی در صورتی که مجددا صلحی در اوکراین برقرار گردد، تاثیرات مخرب این زباله های هسته ای روی نسلهای آتی مردم اوکراین باقی خواهد ماند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала