واکنش دمشق به ورود غیرقانونی هیات امریکایی به شمال شرق سوریه

© Sputnik / Dmitriy Vinogradov /  مراجعه به بانک تصاویر Сирийский флаг в освобожденном от боевиков городе Мааррат-эн-Нууман в Сирии
Сирийский флаг в освобожденном от боевиков городе Мааррат-эн-Нууман в Сирии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.09.2023
عضو شوید
وزارت خارجه سوریه ورود غیرقانونی هیات آمریکایی به شمال شرق سوریه و دیدار با گروه های تروریستی را نقض آشکار حاکمیت ملی این کشور توصیف کرد.
به گزارش اسپوتنیک، روز جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) نوشته است که ، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای تاکید کرد که ورود غیرقانونی اخیر یک هیات آمریکایی به شمال شرق سوریه و دیدارش با گروه‌های تروریستی جدایی‌طلب نقض آشکار حاکمیت ملی و وحدت اراضی و همچنین قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت متعلق به سوریه است.
در این بیانیه آمده است که دخالت آشکار آمریکا در امور داخلی سوریه و حمایت نامحدود آن از گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامیان جدایی طلب نشان دهنده نقش خرابکارانه آمریکا در سوریه برای طولانی کردن زمان بحران آن و افزایش درد و رنج‌های مردم سوریه است.
اخیرا هیاتی از نمایندگان کنگره آمریکا با ورود غیرقانونی به خاک سوریه، از مناطق تحت کنترل تروریست های گروه "هیات تحریر الشام" (جبهه النصره سابق) و مورد حمایت ترکیه در شمال خاک سوریه بازدید کرد.
رسانه های نزدیک به تروریست های سوری روز یکشنبه گذشته اعلام کردند که این هیات از گذرگاه مرزی باب السلامه و بیمارستان "وسیم معاذ" شهر اعزاز در شمال حلب بازدید کردند.
افشای اعزام شبه نظامیان به ادلب سوریه توسط آمریکا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2023
کلوپ ویدیو
بیرون راندن کاروان امریکایی از قریه ای در سوریه + ویدیو
پایگاه خبری "بلدی نیوز" به نقل از یک منبع مطلع نوشت: این هیات آمریکایی یکشنبه گذشته با "بدرجاموس" رئیس هیات مذاکره کننده مخالفان سوری دیدار کرد.
این منبع افزود: هیات آمریکایی قرار بود با "عبدالرحمن مصطفی" رئیس به اصطلاح دولت موقت وابسته به معارضان سوری نیز دیدار و گفت و گو کند که به دلایل نامعلومی این دیدار انجام نشد و به ترکیه بازگشت.
۱۸ مردادماه نیز یک هیات رسانه ای خارجی به دعوت سرکرده گروه تروریستی جبهه النصره وارد استان ادلب سوریه شد.
اواخر تیرماه نیز یک هیاتی از وزارت خارجه فرانسه به طور غیرقانونی در مناطق شمالی سوریه حضور یافت و با گروه های جدایی طلب دیدار کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала