دومای دولتی روسیه درباره عواقب حملات راکتی غربی به کریمه هشدار داد

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر Вид на Константиновский форт и Севастопольскую бухту из вертолета. Архивное фото
Вид на Константиновский форт и Севастопольскую бухту из вертолета. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.09.2023
عضو شوید
میخائیل شرمت، معاون دومای دولتی منطقه کریمه قول داد که شدیدترین پاسخ به حملات راکتی غربی به کریمه را بدهد.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، نیکولای اولشچوک، فرمانده نیروی هوایی نیروهای مسلح اوکراین، در واقع تایید کرد که حمله به کریمه و سواستوپل، که پس از آن آتش سوزی "نه در یک مرکز غیر نظامی" رخ داد، توسط نیروهای مسلح اوکراین با استفاده از راکت های غرب انجام شد.
شرمت به اسپوتنیک گفت: ما می بینیم که غرب زلنسکی دیوانه را کنترل نمی کند و اظهارات آنها مبنی بر استفاده از راکت فقط در میدان های جنگ ارزش یک پولی را ندارد. کشورهایی که تروریست های اوکراینی از راکت های آنها برای حمله به کریمه استفاده می کنند باید به عنوان طرف درگیری نظامی شناخته شوند. ما باید شدیدترین پاسخ را به هر تجاوزی دهیم.
به گفته وی، کشورهای غربی باید یک بار برای همیشه متوجه شوند که حتی یک اقدام تهاجمی علیه روسیه بدون مجازات نخواهد ماند.
این معاونت تاکید کرد: در این صورت مجازات صد برابر خواهد شد.
وزارت دفاع روسیه گزارش داد که کی‌یف در شب 13 سپتامبر به کارخانه تعمیر کشتی Ordzhonikidze در سواستوپل با 10 راکت کروز و همچنین سه قایق بدون سرنشین به یک دسته از کشتی‌های ناوگان دریای سیاه حمله کرد که در حال عبور از دریا بودند. پدافند هوایی هفت راکت را سرنگون کرد، به دو کشتی در حال تعمیر آسیب رساند و تمام قایق ها توسط کشتی گشتی واسیلی بایکوف منهدم شد. بر اساس اطلاعات اولیه از فرماندار شهرستان، میخائیل رازوژایف، 24 نفر در نتیجه حمله شبانه زخمی شدند.
Вид на Константиновский форт и Севастопольскую бухту из вертолета. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.09.2023
در اثر حمله اوکراین به سواستوپل 24 نفر زخمی شدند
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین دخالت دارند، از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها.
فدراسیون روسیه قبلاً اعلام کرده بود که در میان 18 هزار واحد منهدم شده نیروهای مسلح اوکراین، تانک های لئوپارد آلمانی، تانک های AMX فرانسوی، حداقل یک خودروی جنگی انگلیسی چلنجر 2 و برادلی آمریکایی وجود دارد. تنها 543 تانک منهدم شد که آنها قرار بود نیروی حمله اصلی نیروهای مسلح اوکراین باشند، اما همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اشاره کرد، اکنون "به زیبایی می سوزند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала