قوای حافظ صلح روسیه پنج هزار اتباع قره باغ را تخلیه نمود

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر Военный автомобиль российских миротворческих сил на участке дороги Лачинского коридора
Военный автомобиль российских миротворческих сил на участке дороги Лачинского коридора - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.09.2023
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که قوای محافظ صلح روسیه پنج هزار نفر را از سه منطقه در قره باغ تخلیه نموده است.
به گزارش اسپوتنیک، این وزارتخانه تاکید کرد: از آغاز درگیری‌های نظامی شدید، نیروهای حافظ صلح روسیه غیرنظامیان را از مناطق مرداکرت، مارتونی و عسکران تخلیه کرده‌اند و حدود پنج هزار اتباع کشور به قوای حافظ صلح تحویل داده شده‌اند.
وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد که قوای حافظ صلح روسیه به انجام وظایف خود در قره باغ ادامه می دهند. همزمان "تعامل مستمر با باکو، ایروان و استپانکرت با هدف جلوگیری از خونریزی و رعایت موازین حقوق انسانی در رابطه با غیرنظامیان و همچنین تضمین امنیت قوای حافظ صلح روسیه ادامه دارد."
Президент Ильхам Алиев обращается к народу Азербайджана - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.09.2023
علی اف: آذربایجان در روز عملیات در قره باغ به همه هدف ها رسید
برای همه افراد تخلیه شده، اماکن برای استراحت و غذای گرم فراهم شده است. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دکتوران نظامی روسیه به آنها مراقبت های طبی واجد شرایط ارائه می دهند.
این وزارت یادآور شد که روز چهارشنبه با میانجیگری قوماندانی قوای حافظ صلح روسیه، توافقی با طرف های درگیر در مورد توقف کامل درگیری ها حاصل شد و وضعیت به صورت شبانه روزی رصد می شود.
روز سه شنبه، زمانی که آذربایجان "اقدامات ضد تروریستی محدود" را در منطقه برای بازگرداندن نظم مبتنی قانون اساسی آغاز کرد، اوضاع در قره باغ رو به وخامت گرائید. یک روز بعد، باکو و استپانکرت آتش بس را اعلام کردند. آذربایجان تصریح کرد که آنها یکسری شروط را مطرح کرده اند و از جمله گروه های مسلح غیرقانونی مستقر در قره باغ باید مواضع رزمی خود را ترک کرده و کاملاً خلع سلاح شوند.
Автомобили российских миротворцев в Нагорном Карабахе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.09.2023
کشته شدن نیروهای نگهبان صلح روسیه در قره باغ
در اپریل 2023، قوای سرحدی آذربایجان یک مرکز بازرسی را در سرحد با ارمنستان ایجاد کردند که در ابتدای جاده در کریدور لاچین، که به استپاناکرت منتهی می شود، ظاهر شد. ظاهر شدن این مرکز ایست بازرسی در باکو با استفاده غیرقانونی از جاده استپاانکرت توسط طرف ارمنی و تهدیدات امنیتی توضیح داده شد. ایروان با تاکید بر اینکه مسدود کردن کریدور لاچین به فاجعه انسانی در قره باغ منجر شده، نقض فاحش اعلامیه سه جانبه 2020 توسط جمهوری آذربایجان را اعلام کرد.
در ماه می، نیکول پاشینیان، صدراعظم ارمنستان، گفت که ایروان حاکمیت آذربایجان از جمله بر قره باغ را به رسمیت می شناسد.
در ماه اگوست، پاشینیان طی مصاحبه ای با روزنامه ایتالیایی Repubblica گفت که قوای حافظ صلح روسیه به ماموریت محول شده خود در قره باغ عمل نمی کنند و ظاهرا روسیه این منطقه را ترک می نماید. وزارت خارجه روسیه سخنان صدراعظم ارمنستان غیرقابل قبول خواند، که به حل مشکل کمک نمی کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала