معاون دبیرکل سازمان ملل: زنان و دختران افغان بیش از همه به حمایت ما نیاز دارند

© Photo / Jirgaزنان افغان
زنان افغان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.09.2023
عضو شوید
معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سیاسی و صلح می‌گوید این سازمان و کشورهای جهان اکنون در افغانستان با یک دوراهی مواجه هستند.
به گزارش اسپوتنیک،‌ رزمری اَن دی‌کارلو، در نشست "همبستکی جهانی با زنان و دختران افغانستان که به میزبانی ایرلند و در حاشیه‌ی هفتادوهشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد، سخنرانی کرده است.
وی گفت: "رهبری طالبان با اعمال یا تشدید محدودیت‌هایی که برخلاف اصول اساسی سازمان ملل متحد و منشور آن است، مشارکت جامعه‌ی بین‌المللی در افغانستان را به‌طور فزاینده‌ای دشوار کرده‌اند."
خانم دی‌کارلو افزود :"در عین حال، این زمانی است که مردم افغانستان، به‌ویژه زنان و دختران بیش از همه به حمایت ما نیاز دارند".
Летчики ВВС США играют в футбол с афганскими эвакуированными на авиабазе Рамштайн, Германия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.09.2023
احزاب سیاسی آلمان خواهان توقف برنامه پذیرش شهروندان افغان شدند
دی کارلو ادامه داد که افغانستان اکنون با چالش‌های "بی‌سابقه" مواجه است؛ از جمله یکی از بزرگ‌ترین و شدیدترین بحران‌های بشردوستانه در جهان، تبعیض شدید علیه زنان و دختران، فروپاشی وضعیت حقوق بشر و وضعیت وخیم اقتصادی.
خانم دی کارلو گفته است که هیئت حاکمه کابل به خلاف وعده‌های اولیه، گام مشخصی برای پیروی از چارچوب‌های بین‌المللی در مورد حقوق بشر، حکومت همه‌شمول و فراگیر و امنیت جمعی بین‌المللی برنداشته است.
معاون دبیرکل سازمان ملل با اظهار اینکه اقدامات تحدیدی علیه زنان و دختران افغانستان بر چشم‌انداز توسعه‌ این کشور تأثیر منفی می‌گذارد، اظهار داشت: دیدگاه زنان افغانستان در مورد اینکه سازمان ملل و جامعه‌ بین‌المللی چگونه می‌توانند از حقوق زنان افغانستان دفاع کنند و مشارکت سیاسی آنان را تقویت کنند، ارزشمند است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала