دلیل "جنگ غلات" بین اوکراین و همسایگانش چیست؟

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر Старт уборки зерновых культур в Краснодарском крае
Старт уборки зерновых культур в Краснодарском крае - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2023
عضو شوید
چرا اتحادیه اروپا دیگر مانند یک رویای رنگارنگ به نظر نمی رسد؟
به گزارش اسپوتنیک، منزس گومز، برای اسپوتنیک گفت: "این کشورها (اوکراین، پولند، هنگری و سلواکیا) در سیستم بین المللی تقسیم کار در اروپا به طور مساوی تابع یکدیگر هستند و بنابراین با یکدیگر رقابت می کنند. اما اوکراین یک مزیت دارد زیرا کشوری با قلمرو وسیع و دارای زمین های بسیار حاصلخیز است که هنوز به طور کامل توسط سرمایه های غربی اشغال نشده است.
به نظر تحلیلگر، راه اوکراین به اتحادیه اروپا به طور کلی بسته است و این دلیل آن است.
منزس گومز گفت: "الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا که پیش از آغاز درگیری دشوار بود، اکنون در معرض تهدید جدی قرار دارد. نسبت بدهی عمومی اوکراین به تولید ناخالص داخلی بسیار بالا بوده است و الزامات الحاق به اتحادیه اروپا، از جمله رعایت کامل اقدامات ریاضتی، اکنون بسیار سختگیرانه است."
با این حال، پیوستن به اتحادیه اروپا دیگر شبیه "رویای رنگارنگ" سابق نیست.
این کارشناس معتقد است: "اتحادیه اروپا وعده ثبات ارز، سیاست اجتماعی و رشد اقتصادی را داده بود، اما به هیچ یک از اینها عمل نکرد. در این کشورهای شرقی، اتحادیه اروپا به سادگی تمام انواع صنایع محلی را حذف کرد، دولت‌های ملی و توانایی آن‌ها برای اجرای سیاست‌های اقتصادی را نابود کرد و تنها توسعه اقتصادی آلمان را تضمین کرد."
Старт уборки зерновых культур в Краснодарском крае - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.09.2023
پولند، هنگری و سلواکیا پلت فرم غلات اوکراین در اتحادیه اروپا را تحریم می کنند
کشورهایی که می خواهند به اتحادیه اروپا بپیوندند ممکن است فکر کنند در حال تحقق یک رویا هستند، اما آنچه از پروژه اروپایی باقی مانده یک کابوس است: دولت رفاه دیگر وجود ندارد، نئولیبرالیسم حاکم است. هدف از وجود این بلوک به داشتن یک جایزه تسلی بخش برای آلمان است که باید از امپریالیسم آمریکا پیروی کند."
تحلیلگر ماریانا اسلیکمن به نوبه خود معتقد است: در نظم جدید جهانی، با ظهور بازیگران جدید و از دست دادن اهمیت دالر، گروه‌های دیگر از دولت‌ها در حال افزایش وزن و برقراری روابط بر مبنای جدیدی هستند، مانند بریکس، آسه‌آن (انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا). SCO سازمان همکاری شانگهای)،”
در 15 سپتمبر، کمیسیون اروپا تصمیم گرفت محدودیت‌های واردات چهار نوع محصولات زراعت اوکراین را به چندین کشور سرحدی اتحادیه اروپا تمدید نکند، اما کیف را مؤظف کرد اقدامات کنترل صادرات را اعمال کند. پس از این، مقامات پولند، هنگری و سلواکیا اعلام کردند که این ممنوعیت را به صورت یکجانبه تمدید می کنند. به ویژه، هنگری این ممنوعیت را به صورت ملی تمدید کرد؛ 24 محصول در فهرست واردات ممنوع قرار گرفتند. علاوه بر غلات، این لیست شامل انواع مختلف گوشت، مرغ، تخم مرغ، عسل، سبزیجات و شراب بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала