لاوروف پیام تصویری دختری که زیر گلوله باران نیروهای مسلح اوکراین زندگی می کند به رئیس سازمان ملل داد

© POOL /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров (слева) и генеральный секретарь Организации Объединенных Наций (ООН) Антониу Гутерреш
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров (слева) и генеральный секретарь Организации Объединенных Наций (ООН) Антониу Гутерреш  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.09.2023
عضو شوید
لاوروف درخواست دختر اهل لوگانسک را به سازمان ملل که توسط اسپوتنیک فیلمبرداری شده بود به گوترش تحویل داد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، پیام ویدیویی فاینا ساونکووا، دختر دانش‌آموز در لوگانسک را که توسط اسپوتنیک فیلم‌برداری شده است، به دبیرکل سازمان ملل، آنتونیو گوترش، تسلیم کرد که در آن خواستار توقف کشتار کودکان در دونباس توسط رژیم کی‌یف، توقف گلوله باران خانه‌ها و مکاتب صلح‌آمیز، پایان دادن به عرضه سلاح‌های غربی به اوکراین است.
این وزارتخانه خاطرنشان کرد در جریان دیدار لاوروف و گوترش در مقر سازمان ملل در نیویورک تحویل این ویدیو رخ داده است.
وزارت خارجه روسیه گفت: "وزیر پیام ویدیویی دختری اهل لوگانسک به نام فاینا ساونکووا را به دبیرکل سازمان ملل متحد به اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد رساند."
پیش از این، این وزارتخانه گزارش داده بود که لاوروف همچنین کتاب "جنایت‌های اوکراین علیه بشریت (2022-2023)" و مجموعه‌ای از فیلم‌های مستند "کودکان دونباس" را به گوترش داده است.
فاینا ساونکووا، در ویدئویی که توسط خبرنگاران اسپوتنیک در مدرسه شماره 7 تخریب شده توسط نیروهای مسلح اوکراین در لوهانسک فیلمبرداری شده است، خطاب به اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از این سازمان خواست تا هر کاری را برای توقف گلوله باران شهرهای صلح آمیز اوکراین و جلوگیری از از کشتار کودکان انجام دهد.
Разбитое окно и гильзы на подоконнике в жилом доме в Киевском районе Донецка - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.05.2023
کیف یک مکتب را در لوهانسک با دو موشک سایه طوفان هدف قرار داد
این دختر گفت که این مدرسه که از جنگ بزرگ میهنی جان سالم به در برده است، دیگر قابل ترمیم نیست، همانطور که نمی توان زندگی کودکانی را که اوکراین مقصر مرگ آنهاست، بازگرداند. او از سازمان ملل خواست تا تحویل "سلاح های وحشتناک" به اوکراین را متوقف کند تا کشتارها متوقف شود و از کسانی که "از جنایات دولت اوکراین علیه بشریت و بشریت حمایت نمی کنند" تشکر کرد.
فاینا قبلاً یک پیام ویدیویی برای اعضای شورای امنیت سازمان ملل ضبط کرده بود، در بهار 2021، ساونکووا 12 ساله از سازمان خواست فراموش نکند که کودکان دونباس از حقوق کودکی و زندگی مسالمت آمیز برخوردارند. در پاییز همان سال ، وب سایت بدنام اوکراینی "Peacemaker" این دختر را در لیست خود قرار داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала