پولند از کانادا خواست تا بخاطر تکریم یک نازی عذرخواهی کند

© AFP 2023 / Sean Kilpatrick/PoolПрезидент Украины Владимир Зеленский и премьер-министр Канады Джастином Трюдо в канадском парламенте
Президент Украины Владимир Зеленский и премьер-министр Канады Джастином Трюдо в канадском парламенте - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.09.2023
عضو شوید
پولند خواستار عذرخواهی به دلیل احترام به سرباز اس اس اوکراین در پارلمان کانادا است.
به گزارش اسپوتنیک، ویتولد دزیلسکی سفیر پولند در کانادا در صفحه خود در شبکه اجتماعی X گفت پولند هرگز با سفیدشویی نازی ها موافقت نخواهد کرد و انتظار دارد برای دعوت و تکریم در پارلمان کانادا از ملی گرایان مسن اوکراینی که در نیروهای اس اس خدمت کرده است عذرخواهی کند.
دزیلسکی گفت: "رهبری کانادا و اوکراین در 22 سپتامبر در مجلس عوام یکی از اعضای بخش اس اس گالیسیا، واحد نظامی بدنام اوکراین در جنگ جهانی دوم، که مسئول قتل هزاران پولندی و یهودی بود، تحسین کرد. بهترین متحد اوکراین، هرگز موافقت نخواهد کرد که چنین جنایتکارانی را سفیدشویی کند و به عنوان سفیر پولند در کانادا، انتظار عذرخواهی دارم."
از جمله، یاروسلاو هونکا 98 ساله به افتخار دیدار ولادیمیر زلنسکی در 22 سپتامبر به جلسه پارلمان کانادا دعوت شد که رئیس مجلس عوام او را با تشویق حضار به عنوان یک مبارز برای استقلال اوکراین در برابر روس ها در طول جنگ جهانی دوم معرفی کرد. در واقع معلوم شد که هونکا یکی از اعضای سابق بخش داوطلب "گالیسیا" نیروهای اس اس است که توسط ملی گرایان اوکراینی کار می کرد و نه تنها علیه ارتش سرخ می جنگید، بلکه به خاطر جنایات علیه یهودیان، پولندی ها و بلاروس ها و اسلواکی ها نیز مورد توجه قرار گرفت.
Флажок на машине посла Канады в России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.09.2023
روسیه از کانادا برای تکریم یک نازی در پارلمان توضیح می خواهد
جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، گفت که نه او و نه هیأت زلنسکی از دعوت به پارلمان این کشور و برنامه هایی برای تجلیل از سرباز مسن اس اس اوکراین که توسط آنتونی روتا، رئیس مجلس عوام پیدا شده بود، آگاه نبودند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала