کرملین: روسیه به گفتگو با ارمنستان ادامه خواهد داد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر Российские миротворцы в Нагорном Карабахе
Российские миротворцы в Нагорном Карабахе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.09.2023
عضو شوید
دیمیتری پسکوف: روسیه با تلاش برای مقصر دانستن نیروهای حافظ صلح روسی را مخالف است.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه، گفت: روسیه به گفتگو با ارمنستان از جمله نیکول پاشینیان نخست وزیر این کشور ادامه خواهد داد، اما به طور قاطع با تلاش برای مقصر دانستن نیروهای حافظ صلح روسی در مورد چیزی مخالف است، آنها قهرمانی واقعی را در قره باغ نشان می دهند، هیچ کس نمی تواند آنها را به خاطر چیزی سرزنش کند.
پسکوف گفت: "اول اینکه گفت و گو ادامه دارد، گفتگو در سطوح مختلف با ارمنستان به ویژه در این روزهای سخت ادامه دارد. می دانید که اخیرا پوتین با پاشینیان گفتگوی تلفنی داشت. ما فشار احساسی این موقعیت را درک می کنیم، اما به طور قاطع با این تلاش مخالفیم که مسئولیت و تقصیر متوجه طرف روسیه یا حتی بیشتر از آن نیروهای حافظ صلح روسیه است که قهرمانی واقعی را نشان می دهند و وظایف خود را مطابق با مأموریتی که دارند انجام می دهند."
پسکوف افزود: "ما به انجام وظایف خود ادامه خواهیم داد، ما به گفت وگو با طرف ارمنی و پاشینیان ادامه خواهیم داد."
پیش از این پاشینیان که مالکیت قره باغ کوهستانی توسط آذربایجان را به رسمیت شناخته بود، باکو و نیروهای حافظ صلح روسیه را عامل مهاجرت احتمالی ارامنه از قره باغ کوهستانی دانست.
Президент Азербайджана Ильхам Алиев - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.09.2023
کشته شدن حافظ صلح روسیه در قره‌باغ؛ رئیس جمهور آذربایجان از پوتین معذرت خواست
دیمیتری پسکوف گفت که تا کنون به سختی کسی می تواند در مورد چشم انداز حضور نیروهای حافظ صلح روسی در قره باغ صحبت کند؛ دیمیتری پسکوف گفت که روسیه به تماس های خود با باکو ادامه می دهد.
پسکوف در پاسخ به سوالی به خبرنگاران گفت: "بعید است که کسی بتواند فعلاً این را بگوید، زیرا آنها اکنون در واقع در خاک آذربایجان هستند. ما به تماس های خود با باکو ادامه می دهیم."
وی خاطرنشان کرد که نیروهای حافظ صلح روسیه در حال ارائه کمک هستند و همچنین در مذاکراتی که از قبل بین ارامنه قره باغ و نمایندگان مقامات آذربایجان آغاز شده است، حضور دارند.
در 19 سپتامبر، آذربایجان عملیات نظامی را در قره باغ آغاز کرد و آن را "اقدامات ضد تروریستی با ماهیت محلی" برای بازگرداندن نظم قانون اساسی خواند. ایروان این را تجاوز توصیف کرد و گفت که هیچ واحد ارمنی در قره باغ وجود ندارد. یک روز بعد، با میانجیگری نیروهای حافظ صلح روسیه، توافقی در مورد آتش بس حاصل شد؛ از جمله شروط آتش بس، به ویژه خلع سلاح نیروهای ارمنی و خروج تجهیزات سنگین از قره باغ مشخص شد. در 21 سپتامبر، در شهر یولاخ آذربایجان، در 100 کیلومتری شمال شرق استپانکرت، نشست نمایندگان ارامنه قره باغ با هیئت آذربایجانی برگزار شد که به ادغام این منطقه به جمهوری اختصاص داشت.
Президент Азербайджана Ильхам Алиев на встрече глав государств - участников шестого Каспийского саммита в широком составе в Ашхабаде - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.09.2023
رئیس جمهور آذربایجان شرط پایان عملیات در قره‌باغ را اعلام کرد
وزارت دفاع روسیه از طرف های درگیر خواست فورا آتش بس کنند و به مذاکرات ادامه دهند. وزارت نظامی روسیه خاطرنشان کرد که نیروهای حافظ صلح روسی مراقبت های پزشکی برای قربانیان و تخلیه غیرنظامیان قره باغ از خطرناک ترین مناطق را سازماندهی کردند. بعداً، وزارت خارجه روسیه از طرف های درگیر خواست فورا خونریزی را متوقف کنند، خصومت ها را متوقف کنند و تلفات غیرنظامیان را از بین ببرند. فدراسیون روسیه، همانطور که در بیانیه وزارت امور خارجه آمده است، خواستار بازگشت فوری به اجرای توافقات سه جانبه نوامبر 2020 است.
وزارت دفاع روسیه در 22 سپتامبر اعلام کرد که تشکل‌های مسلح قره باغ در پیروی از توافقات به دست آمده در مورد توقف درگیری‌ها، تحویل تسلیحات و تجهیزات نظامی تحت کنترل نیروهای حافظ صلح روسیه را آغاز کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала