طالبان به دنبال به رسمیت شناخته شدن از سوی هند هستند

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2023
عضو شوید
طالبان به دنبال حمایت اقتصادی و به رسمیت شناختن از سوی هند هستند.
به گزارش اسپوتنیک، سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی اداره طالبان، در آستانه آغاز مذاکرات در فرمت "مسکو" در کازان می گوید که دولت موقت افغانستان به دنبال به رسمیت شناختن هند است و از دهلی نو می خواهد تا در احیای اقتصادی کشور کمک کند.
پیش از این، ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه گفته بود که نشست مشورتی فرمت "مسکو" در مورد افغانستان در 29 سپتامبر در کازان برگزار می‌شود. سرپرستی هیئت افغانستان برعهده امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه در دولت موقت طالبان حضور خواهند داشت که روز دوشنبه به روسیه سفر کرد. هیئت افغانستان به مدت دو روز در مسکو خواهد بود و پس از آن عازم کازان خواهد شد.
شاهین به نشریه هندو گفت: "ما خواهان یک رابطه سنتی مثبت با هند هستیم، همانطور که برای دهه ها داشته ایم، اما همچنین انتظار داریم که از تمایل ما برای ثبات اقتصادی و به رسمیت شناختن حمایت کند."
پیش از این، هند از به رسمیت شناختن مقامات جدید در افغانستان امتناع می کرد و از رهبران طالبان می خواست که به حقوق بشر احترام بگذارند و از اقلیت های اقلیت حمایت کنند. در عین حال دهلی نو به طور مرتب کمک های بشردوستانه را به افغانستان ارسال می کند.
بازگشت فارغان رشته نظامی در مقطع ماستری از هند به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2023
ده نفر از فارغین رشته نظامی از هند به افغانستان برگشتند
اولین نشست "فرمت مسکو" برای حل مناقشه افغانستان در 14 آپریل 2017 با حضور معاونان وزیر امور خارجه و نمایندگان ویژه 11 کشور (روسیه، افغانستان، چین، پاکستان، ایران، هند، قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان و ترکمنستان) برگزار شد. نمایندگان امریکایی دعوت شده به این نشست با اشاره به عدم وجود استراتژی اقدام در افغانستان در آن زمان توسط دولت جدید ایالات متحده، از شرکت در این نشست خودداری کردند.
وظیفه اصلی "فرمت مسکو" ترویج روند آشتی ملی در افغانستان و استقرار زودهنگام صلح در این کشور اعلام شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала