کشتی های موشکی جدید در روسیه به آب انداخته شدند + عکس

© Photo / Ministry of Defence of the Russian FederationМалый ракетный корабль "Одинцово", первый надводный корабль, оснащенный зенитным ракетно-артиллерийским комплексом "Панцирь-М"
Малый ракетный корабль Одинцово, первый надводный корабль, оснащенный зенитным ракетно-артиллерийским комплексом Панцирь-М - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2023
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه از به آب انداختن دو کشتی موشکی کوچک پروژه کاراکورت بر روی آمور خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه گزارش داد، که دو کشتی موشکی کوچک پروژه 22800 ("کاراکورت/Karakurt")، "اودوملیا/Udomlya" و "رژیو/Rzhev" که برای ناوگان اقیانوس آرام در نظر گرفته شده بودند، در کارخانه کشتی سازی آمور به آب انداخته شدند.
در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: "در کارخانه کشتی سازی آمور در شهر کمسمولسکی-نا-آمور(بخشی از USC)، مراسم رسمی برای پرتاب دو کشتی کوچک موشکی پروژه 22800، اودوملیا/Udomlya و رژیو/Rzhev که در شرکت برای ناوگان اقیانوس آرام ساخته شده بودند، برگزار شد. در این مراسم نمایندگانی از رهبری قلمرو خاباروفسک، فرماندهی اصلی نیروی دریایی، شرکت کشتی سازی متحد، مدیریت و پرسنل شرکت حضور داشتند".
کشتی های موشکی کوچک پروژه 22800 حامل سیستم موشکی کروز پرتاب عمودی جهانی کالیبر و در آینده موشک های ابرصوت زیرکون هستند. این کشتی‌ها از نظر اندازه و جابجایی نسبتاً کوچک هستند که به آنها امکان می‌دهد در منطقه نزدیک دریا عمل کنند و ارتباطات داخلی رودخانه را هدایت کنند. ناو موشک انداز کوچک این پروژه وظایف محوله خود را به عنوان بخشی از ناوگان بالتیک و دریای سیاه با موفقیت انجام می دهد.
تولید کشتی های این پروژه از سوی چهار کارخانه کشتی سازی (کارخانه ژیلیندولسک، پیلا به نام گورکی، کشتی سازی وستوچنیا و کارخانه آمور) انجام می شود. برای کشتی سازی آمور، این اولین تجربه در ساخت چنین کشتی هایی است. دو ساختار دیگر از این پروژه در سهام شرکت وجود دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала