مقامات تاجکستان: جنایتکاران تاجیکستانی با تروریست های افغانستانی ارتباط دارند

© Пресс служба правительсва ГБАОВосстановление дороги после оползня в Дарвазе, архивное фото
Восстановление дороги после оползня в Дарвазе, архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.09.2023
عضو شوید
گروه های جنایتکار در منطقه خودمختار کوهستان بدخشان تاجیکستان با تروریست‌های افغان در ارتباط هستند.
به گزارش اسپوتنیک، شرف رحیمی، رئیس بخش مطالعات استراتژیکی وزارت امور خارجه تاجیکستان در نشست فرمت مسکو درباره افغانستان گفت، استخبارات تاجیکستان مشخص کرده اند که گروه های جنایتکار در منطقه خودمختار کوهستان بدخشان (GBAO) این جمهوری با تروریست های افغان و فروشندگان مواد مخدر در ارتباط هستند.
وی افزود: "ما در حال حاضر عواقب فعالیت سازمان های تروریستی در افغانستان را در امتداد مرزهای دولتی خود احساس می کنیم. گلوله باران خاک ما، ارتباط نزدیک گروه های جنایتکار در بدخشان ما (منطقه خودمختار کوهستانی بدخشان) با تروریست ها و جنایتکاران مواد مخدر در افغانستان که توسط ادارات ذیصلاح ما ایجاد شده است، گواه روشنی از این رویداد‌های نگران کننده است."
رحیمی خاطرنشان کرد که در تاجیکستان نگران کننده است که تروریست ها و افراط گرایان افغان با واقعیت های جدید تطبیق می یابند و اشکال و روش های جدیدی برای انجام اقدامات تروریستی ابداع می کنند و به کار می برند.
ضمیر کابلوف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین درمورد افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.09.2023
ایجاد دهلیزهای ترانسپورتی بین روسیه و افغانستان
وی در ادامه افزود: "همچنین باید به یاد داشته باشیم که این عناصر تروریستی مقدار زیادی سلاح سبک و سنگین و تجهیزات نظامی در انبار های مهمات خود دارند.
رحیمی همچنین ابراز تاسف کرد: پس از گذشت بیش از 20 سال از مبارزه با تروریسم بین‌المللی، همچنان تشدید فعالیت‌های سازمان‌های تروریستی و افراطی در این کشور رنج‌دیده به وضوح مشاهده می‌شود.
در اگست 2021، طالبان* پس از خروج نیروهای امریکایی و ناتو از افغانستان، قدرت را در کابل به دست گرفت. حکومت موقت کشور که توسط طالبان تشکیل شده بود توسط هیچ کشوری در جهان به رسمیت شناخته نشده است. تاجیکستان بارها اعلام کرده است که به مردم افغانستان کمک خواهد کرد و همچنین از فعالیت های تروریستی در کشور همسایه ابراز نگرانی کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала